2021. május 4., kedd

Áprilisi zárás

 Öö, izé... már tényleg május van? 

Az április több okból is egy szempillantás alatt eltűnt, de legalább egy könyvet sikerült zsákmányolni:


A CBA-ban vettem észre sorbanállás közben, és érdekelt annyira, hogy kiálljak miatta a sorból. 19. század, hőség, himlőjárvány (miért is ne..., berakom Ulickaja Csak egy pestis és Zahide Smith Sugallatok című könyve mellé), mi kell még? Ja, egy szexi borító. Csak A szobát olvastam az írótól, jóformán két szuszra, de nem tartozik életem kiemelkedő olvasmányai közé, kíváncsi vagyok, mire képes egy nem szenzációdús történet esetében.


Az olvasásokat teljesen eluralta a Zavaros vér (éljenek a zavarba ejtő könyvcímek). Imádtam. Már a negyedénél rettegtem, hogy nemsokára végzek vele és akkor mi lesz velem? Túléltem, de nehezen, bánatomban öngyilkos merényletre készültem A Roccamatio családdal. Jézusom, hogy az első írás mennyire fájt...

Mindenkinek ajánlom az Evelyn Hardcastle hét halálát. Nem szeretek ilyet kijelenteni, de ez a regény annyira kellemes meglepetés volt, hogy az írót legszívesebben összepuszilgatnám, mert átsegített egy nehéz időszakon (és mert Stu sok teát iszik). A borítótervezőt pedig nagyon szeretném hókon csapni, mert nagyon félrepozicionálja a könyvet - én is félve rendeltem meg -, ez nem egy széplányos enyelgős könyv, hanem egy nagyon bonyolult, logikailag gyilkos krimi, régi házzal (!!), titkokkal és egy olyan főszereplővel, akinek minden nap másik testben ébredve kell kiderítenie, ki Evelyn Hardcastle gyilkosa. Bár teljesen más a két könyv, ugyanolyan mértékben szerettem, mint a Zavaros vért.

A Highgate temető ikrei (Her Fearful Symmetry, az Atheneumot meg a címválasztás miatt ráznám meg) tipikusan őszi könyv, de hetek óta hívogatott, és áprilisban megadtam magam a szirénénekének. Habár az elmúlt hónap extrán szeszélyes volt, bezzeg akkor nem esett, amikor ezt a könyvet olvastam, de ez semmit nem vont le az élményből.

A többiek áprilisa:

Nita - aki menő citromos felsőben pompállik

Dóri - aki buzgón támogatta a könyvkereskedőket a 17 beszerzésével

Katacita - aki újra ír és nem volt elragadtatva az Ahol a folyami rákok énekelnektől

PuPilla - majd valamikor:)

14 megjegyzés:

  1. Az Evelyn Hardcastle-höz meghoztad a kedved, szerintem könyvtárból kiveszem majd.
    A Zavaros vért még picit tartogatom, szerintem nyári Balcsis olvasmány lesz, mikor lehet zavartalanul olvasni.
    Örülök, ha tetszik a citromos felsőm. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne ijedj meg az elejétől, kicsit lassan indul be, de utána magába szippant.
      Jaj, én is tartogatni akartam a Zavaros vért, aztán ez lett belőle.:D
      Nekem ananászos szoknyám és banános hálóingem van, éljenek a gyümölcsök!

      Törlés
  2. Evelyn Hardcastle-t én is el fogom olvasni, megerősítettél, hogy tetszeni fog! :))
    Pompállik :D Tényleg jó az póló ;)
    Emma Donoghue-tól néztem már én is korábban ezt a könyvet, jónak tűnik. Idén olvastam tőle először - nekem A szoba kimaradt teljesen :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem, mindannyiótoknak tetszeni fog Evelyn.:)
      Nem vesztettél sokat A szobával. Kicsit olyan volt olvasni, mint bámulni egy balesetet - émelyít, bűnösnek érzed magad, amiért nézed, mégsem tudsz elfordulni.

      Törlés
  3. Az Evelyn Hardcastle repült is a várólistámra, mondjuk a borító tényleg szörnyű, és azt sem értem, hogy a 7 és félből hogy lett a magyar (meg ahogy elnézem a többi) fordításban hét, lehet mindenhol az Evelyn hét férjével akarják eladni.
    Emma Donoghue-tól olvastam másik könyvet, A csodát, teljesen más élmény volt, mint A szoba, igazán üdítő, kellemes regény, régebben megvolt az Érzékek tánca is, csak aztán a nagy szelektálás során kiszórtam asszem, pedig jónak ígérkezik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet, bár kifejezetten rühellem ezt a fajta reklámozást, mert félrevezeti az embereket. Kicsit más, de emlékszem, hogy amikor megjelent az Átmeneti üresedés, minden HP rajongó (az is, aki semmit nem olvasott a HP-n kívül) azt akarta olvasni és voltak nagy pofáraesések.
      Mindegy, tkp. csak azt akartam mondani, hogy érdemes minden könyvet önmagában szemlélni, mert még ugyanaz a szerző is tud meglepetést okozni két különböző könyvével.
      Még nem olvastam semmit A szobán kívül Donoghue-tól, örülök, hogy A csoda más, remélem, ez is az lesz. Ha kicsit limonádé, azt se bánom, amilyen zilált állapotban van az agyam.

      Törlés
  4. Az Evelyn könyv fölött simán átsiklott a tekintetem, aztán sorra jöttek a pozitív vélemények, na meg elmesélték, miről szól. Nagyon érdekesnek hangzik, eszembe juttatta a Bűbájos boszik egy hasonló részét :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagy a borító hatalma, én is hezitáltam felette, gondoltam, áhh, biztos csalódni fogok.

      Törlés
  5. Az Evelyn ​Hardcastle 7 halála repült is a kívánságlistámra (régi házak ♥), különleges könyvnek tűnik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tekintve a nagyfokú átfedést a szeretett olvasmányaink között, szerintem tetszeni fog.;)

      Törlés
  6. Evelyn Hardcastle-re mindenkit ráizzítottál úgy látom, engem is! :D Audible-ön megnézem majd, bár egyelőre még nem tudtam hangosba se beelrázódni, visszarázódni.
    Annyira örülök, hogy te is így szeretted a Zavaros vért! :) ♥
    A Highgate újrázás volt?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hehe.:D Max. majd folyamatosan csuklani fogok.
      Igen, újraolvastam, ez volt a harmadik találkozásom vele. Ha jól sejtem, ez azon kevés könyvek egyike, ami mindkettőnknek tetszett.

      Törlés
    2. Közben rájöttem, hogy persze, hogy újrázás volt, meg láttam a molyon is. :)
      Igen, a Highgate egy közös pont valóban. Én merem remélni amúgy, hogy egyre több ilyenünk lesz még. ;)

      Törlés
    3. Hátha Evely Hardcastle becsatlakozik a sorba.:)

      Törlés