2019. december 22., vasárnap

Decemberi zárás

Nem tudom, más hogy van vele, de nekem még a "Kérem, várjon, a rendszer töltődik!" felirat villog az agyamban. Kb. két hete csak a túlélésre játszottam, hogy semmit ne felejtsek el és "mindennel" készen legyek - ez főleg a munkára vonatkozott -, de hogy azután, hogy az utolsó levél is kiment és az utolsó teendős cetli is a szelektívben landolt, mi lesz, arra gondolni nem jutott időm. Tennivaló ezerféle lenne, de azonkívül, hogy nézek ki a fejemből, semmire nem vagyok képes, hátha a havi zárás menni fog - és hátha több könyv már nem esik be hozzám, amire nem vennék mérget, mert ma is hozzám csapódott egy.

Joanne Harris: Az epertolvaj Tom Sweterlitsch: Letűnt világok André Aciman: Szólíts a neveden Ahmed Szadavi: Frankenstein Bagdadban Hillary Jordan: Mudbound
Andrew Ridker: Jótét lelkek Jennifer Clement: Gun Love

Nos, volt egy baráti karácsony, isteni quesadillával és dögönyöznivaló macskákkal (szegényeket egy életre traumatizáltam), nagyon szuper könyveket kaptam - ugyanis sokat sajnálok magamtól, magam se tudom, miért -, amelyekből kettőt már el is olvastam, Az epertolvajt (aminek a postja 8-a óta vázlatban pihen...) és a Szólíts a nevedent.
A Gun love volt az, ami ma besikeredett - a debreceni antikváriumok galád módon nyitva voltak aranyvasárnap -, és, a régi szép időket idézve, vércseként csaptam le rá és megkaptam ajándékba.

Az olvasásokat illetően remélhetőleg még frissítenem kell majd a bejegyzést, mindenesetre ebben a hónapban már sokkal ügyesebb voltam, mint novemberben:

Véronique Olmi: Tengerpart Joanne Harris: Az epertolvaj André Aciman: Szólíts a neveden Joe Hill: Locke & Key – Kulcs a zárját 3. Ljudmila Ulickaja: A mi Urunk népe

Közeleg a Várólistacsökkentés határideje, ezért kénytelen voltam belehúzni, ennek az eredményeképpen olvastam el végre a Tengerpartot, amit olyan régen vettem, hogy még a Molyon sincs számon tartva a beszerzés éve. Mindig féltem elolvasni, mert erősen depresszív, szorongó hangulatot "varázsol", és ha van történet, amiről lehet tudni, hogy rossz vége lesz, ez az - és tudod, hogy nem akadályozhatod meg.
Az epertolvajtól tartottam egy kicsit és meggyőződésem, hogy Harrisnek békén kellene már hagynia Vianne Roche-t, de szerettem olvasni, akárcsak a Szólíts a nevedent - bár elég mérges voltam a napsütötte olasz délutánokra a téli szürkeségben -, és a végére megbicsaklott a lelkesedésem.
A Locke & Key zárókötete mindent vitt, együtt olvastuk, lámpafénynél egyensúlyozva. Komolyan mondom, csupa betű regényként se lenne jobb, annyira kompakt, a sok témával ügyesen zsonglőrködő képregény, akit nem ejt rabul, az egy cylon.:) 
A mi Urunk népe első két novellája elvette a maradék életkedvem, ezt követően vagy én akklimatizálódtam, vagy kevésbé depresszívek a továbbiak, de sikerült összecsiszolódnunk és már kíváncsian várom, miről fog szólni a következő gyöngyszem, bár egyiket se nevezném vidámnak... Ő is várólistacsökkentős könyv, az utolsó, úgyhogy célszerű lenne belehúznom az olvasásába.

A többiek zárása:
(később íródnak meg...)
PuPilla
Dóri
Nita
Heloise

2 megjegyzés:

  1. Huhh, én még nem mertem zárni, még szerintem kapok könyvet karácsonykor is a családtól. :) Majd 31-én zárok szerintem, mindenesetre barátoktól és magamtól már van 4 zsákmányom eddig.
    Jó lehetett ez az együtt olvasás, mi is most ezekben a napokban idegyógyulunk a kanapéra és olvasunk - igaz ki ki a sajátját éppen, de az is ugyanúgy szuper. :)

    A tengerpartot én is olvastam jó néhány éve, nyomasztó volt, azóta is próbálom eladni, de nem kell senkinek. :D
    Hajrá a vcs-vel, meglesz az! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én már nagyon remélem, hogy nem lesz több idén.:D
      Szerintem adományozd el egy könyvtárnak, nem hiszem, hogy valaki meg fogja venni.
      Persze, már nincs sok hátra belőle, csak annyi kötelezettség volt az elnúlt időszakban, hogy a magánjellegűek már púp a hátamon.

      Törlés