2013. május 25., szombat

Vettem egy könyvet

A dolog érdekesen alakult. Ma egyáltalán nem akartam könyvet venni, sőt, a közeljövőben se. De egy cím néha csodákra képes - még velem kapcsolatban is, aki a legféktelenebb időkben sem vásárolt könyvet csupán a címe miatt.
A Nyugati pályaudvar egyik olcsókönyvesénél esett meg ez a rendkívüli eset, a kedves szereti végigbogarászni a kínálatot, mielőtt felszállunk a vonatra. Az egyik 100 Ft-os dobozban megtalálta két gyerekkori kedvencét, nagyon jó állapotban. Én először kikaptam egy Rob Royt, aztán rájöttem, hogy jó lesz ez nekem könyvtárból is, valamikor a távoli, bizonytalan jövőben.
Aztán megláttam Őt. Úgy hívják, hogy Itt sárkányok vannak - á, nem játszott szerepet az, hogy egy olyan könyvet olvasok, amiben egy imádnivaló sárkánygyík van, dehogy -, az első egy-két oldal viszont egészen más szöveget sejtetett, mint a neve. Nem volt rajta védőborító, fogalmam se volt, miről szól, de annyira megfogott a címe, és igen, az is tetszett, hogy 1959-es kiadás ellenére hófehérek a lapjai. Régi, ami újnak tűnik. Öt másodpercem volt dönteni, és a bűnbeesést választottam.
Aztán rohanhattunk a vonathoz. Vicces látvány lehettünk, vicomte kezében lobogott a Tündérföld, én a három szerzeményt öleltem magamhoz szaladás közben. A legelső kocsiba pattantunk fel, persze a 22-es kocsi a vonat legvégén volt - és a 21-esben nem nyílt ki az ajtó, úgyhogy Zuglóban le kellett szállni és elrohanni a megfelelő kocsiig, ugyanis a kettő között még vagy három másik kocsi volt. Közben találkoztam a fogorvosommal is, aki egy sznob, sütőtökfejű boszorkány, de a Holtodiglant olvasta (jellemző, hogy elsőként a könyvet veszem észre) és vitézül rendbe rakta a fogaim, úgyhogy visszamentem kicsit beszélgetni vele.

Fél szemmel meglestem a Gibbons-könyvet a Molyon, és még senki nem olvasta. Tök jó ilyen szűz könyvet olvasni, a régi, blog-és molymentes időkre emlékeztet.

Ui.: anyukám vett nekem vastablettát - meg cseresznyét és csokis meggyet -, úgyhogy remélhetőleg fél tízkor még nem leszek használhatatlan. B6 is kellene, hogy ne legyek zizzent. Ma a nagyanyám szomszédja (tökrészegen) közölte a nagymamámmal, hogy vele szart se törődik az unokája, felé se néz.
Szeretem az embereket, főleg az ilyeneket. Amúgy nem miatta kell a B6, az ilyen véleményekkel már abszolút nem törődöm.
Ui2.: amúgy vészesen gyülekeznek a könyvek a beszerzős polcomon, és igen szép számban vannak azok, amelyek érdekelnek a könyvheti gyülevészek közül.





7 megjegyzés:

  1. Hűű de szerencsés vagy én meg voltam róla győződve, hogy Stella Gibbonstól semmi se jelent meg magyarul (mondjuk ez se a legjobb, de legalább valami:). Amúgy tetszik a fülszövege: "a mai angol ifjúság rendkívül problematikus, anyagi és erkölcsi szempontból is már-már zsákutcával fenyegető életét jeleníti meg."

    VálaszTörlés
  2. el se tudod képzelni, mennyire jólesett most nekem ez a poszt.:D meg is vettem a sárkányos könyvet.
    még ilyet. sokat.

    VálaszTörlés
  3. meglestem mi ez és még jó hogy nekem is kell egy ilyen. ;)

    VálaszTörlés
  4. Lobo: abszolút nem ismerem, sőt, ahogy látom, a Molyon se olvasta senki.

    Nima: örülök:) Mármint a Valentét vagy Gibbonst?
    És postokat sokat vagy sárkányos könyveket?

    Christina: a Gibbons vagy Valente? Tudod, mit? Vedd meg mindkettőt:))

    VálaszTörlés
  5. Valentém is lesz majd egyszer, de most a sárkányos könyvre gondoltam. és sok ilyen posztot, ahol tök ismeretlen könyvekre van felhívva a figyelem.:)

    VálaszTörlés
  6. Amadea: a Gibbonsra gondoltam. :) de a Valente is be van tervezve.

    VálaszTörlés
  7. Nima: keress rá a konyvar.hu-n, hátha megleled olcsón.:) Te, nekem az hiányzik, hogy régen, amikor valaki belelkesült egy könyv iránt, mindenki nekiállt keresni és szintén olvasni.
    Fú, hát ilyenből nem sok post lesz, nagyon sok ilyen könyv létezik, de arra végképp nincs kapacitásom, hogy pl. leüljek egy olcsókönyvesnél és átbogarássak tíz doboznyi könyvet, megvegyem és elolvassam.

    Christina: áhá:) Helyes.

    VálaszTörlés