2018. szeptember 10., hétfő

A nyár legjobb olvasmányai

Kissé ciki, hogy rendszeresen azt a pár könyvet emlegetem, de ehhez a posthoz volt kedvem - az ötletet ismét Dóritól nyúltam, magamtól mindig elfeledkezem az évszakos összefoglalóról.

Ha következetes szeretnék lenni, szigorúan ragaszkodnék az ötös listához, de hatnál képtelen voltam hatnál kevesebbre szűkíteni a jó olvasmányok sorát, szóval, ők azok:

Sarah Perry: Az essexi kígyó Toni Morrison: Nagyonkék Paul Auster: Láthatatlan Elizabeth Strout: Kisvárosi életek N. K. Jemisin: A megkövült égbolt
Lucia Berlin: Bejárónők kézikönyve

Sarah Perry: Az essexi kígyó
Van néhány gyengéd könyv, ami sokaknál nem éri el a lécet, nálam viszont emlékezetes marad, e szexi kígyó - már istentelenül lapos vicc, igen - is ilyen. Ha vannak is hibái (egyre emlékszem, amiért kicsit megorroltam a kedves írónőre), annyira jókor találkoztunk, hogy simán elnéztem neki.

Toni Morrison: Nagyonkék
Kicsit mulatok magamban, hogy a lista többi eleme nem éppen könnyed lányregény. A Nagyonkék sok szempontból a legszörnyűbb, mégis annyira olvasmányos, hogy gyakorlatilag egy szuszra elolvastam.

Paul Auster: Láthatatlan
Kis posztmodern gyönyörűség. Remélem, a többi Austerre nem évek múltán veszem rá magam.

Elizabeth Strout: Kisvárosi életek
Strout nem bánik kesztyűs kézzel a szereplőivel, de itt eléggé kileng a depresszív mutató. Fájt olvasni, de sokat lehet belőle tanulni a különböző nézőpontokról és számtalan intő jelet találhatunk benne - a jövőbeni énünkre nézve.

N.K. Jemisin: A megkövült égbolt
Jemisin meg már rutinból, de továbbra is érzéssel varázsolja földi pokollá a szereplői életét. Lenyűgöző ez az új világ, amit biztos kézzel felépített és ahogy összefonja a szálakat, miközben jóval többről szól néhány ember túléléséről egy olyan földön, amely elszántan el akarja pusztítani a rajta járókat.

Lucia Berlin: Bejárónők kézikönyve
Nemrég áradoztam Berlin szűk, de annál lebilincselőbb világáról, olyan, mint éjszaka cigizni - én nem dohányzom, de a könyvben eleget füstölnek -, az erkélyen egy kedves barátoddal és mindenfélét meséltek egymásnak az életetekről. 


4 megjegyzés:

  1. Szép lista - csak az elsőt és az utolsót olvastam (LB-t be is szereztem múlt héten, hogy meglegyen újraolvasásra).
    Toni Morrisontól szeretnék olvasni - szerintem ezzel fogom majd kezdeni!
    Strout pedig szintén vár rám. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem, tetszeni fognak.:) A Bejárónők kézikönyvét örülök, hogy megvettem egy libris akcióban, nem lett volna elég a könyvtári példány.

      Törlés
  2. Bevallom, nekem sajnos nehezen csúszik a szexi kígyó. Mondjuk lehet ez most nem csak a könyv hibája, de másfél hónap alatt csak 100 oldalt haladtam vele.
    Elizabeth Strouthoz meg egyre inkább meghozzátok a kedvemet. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kíváncsi lennék, hogy tetszene. Sarah Perry sok embernek nem tetszik, de akiknek igen, azoknál teljesen betalál.:)

      Törlés