2013. november 4., hétfő

Néhány idézet - Berzsenyi dicsekvése, Örkény mackósajtja

Ha már voltam olyan aktakukac, hogy kiírtam a füzetembe őket, bepötyögöm ide is ezt a pár idézetet az Így szerettek ők 2.-ből:

Berzsenyi Hordómellű Dániel
Berzsenyi, ahogy említettem, egy büszke kakas. Nézzétek csak, hogy igazam van:
"»Én egykorúim között legelső magyar táncos voltam, lovat, embert, asztalt által ugrani nékem játék volt. Sopronyban magam tizenkét németeket megvertem, és azokat a város tavába hánytam, és az én első szeretőm az én karjaim között elalélt.«"

Elképzelni is pazar. A reformkori Rejtő.:)






Kép innen
És ha már Rejtő Jenő:
"Mivel a hajnali főpróba bevált, az író állandósította a gépírónőt. Rózsikának mindvégig komoly arccal kellett dolgoznia, amit nem mindig sikerült betartania, hiszen hamisítatlan Rejtő-jeleneteket gépelt.. Miután néhány hónap alatt az éjszakai órákban lediktált pár regényt és színdarabot, közölte a gépírónővel, hogy elégedett a munkájával s egyúttal megkérte a kezét. Rózsika sok meglepőt látott már életében, például Kassák-verseket, úgyhogy igent mondott."
Kár, hogy a neten első nekifutásra nem találtam meg a cuki fürdőruhás képét, ami a kötetben benne van, elképesztően elvetemültnek látszik rajta.
"Rejtő már egyre jobban keresett, de keresetét nem adta haza, hanem azonnal elköltötte. Volt, hogy a nála levő pénzből a Japán kávéházban megrendelte a teljes étlapot az éhes József Attilának."
Ezen egy kicsit meghatódtam.



Radnóti Zsuzsával
Kép innen
Örkény (szegény...):
"A 28 éves Örkény István, a Magyar Királyi Honvédség egészségügyi tisztje eldöntötte, hogy megöli 23 éves feleségét és annak szeretőjét. Felrohant a 32 éves Pálóczi-Horváth György lakására, ahol a férfi és Örkényné Gönczi Flóra tartózkodott. »Most meghaltok!« - kiáltotta vészjóslóan, majd mindenre elszántan előrántott egy doboz mackósajtot."









A masamód
Kép innen


Hálistennek most már Heltai is felkerült a képzeletbeli várólistámra (azért csak képzeletben létezik, mert ha fizikailag megtestesülne, én megsemmisülnék, mint valami rajzfilmbéli gonosz):
"Heltai Jenő 11 éves korában kezdett el verseket írni és onnantól folyamatosan szerelmes volt."
Persze nem emiatt az egy mondat, hanem a versrészletek miatt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése