2017. október 4., szerda

Gyűjtögetős post

Az agyam helyén egy felégetett pusztaság van - ami az első, nyugodt, 12 órányi alvással fog megváltozni, de ki tudja, mikor jön el annak az ideje -, ezért vannak újabban ilyen töltelékpostok, de egy gyűjtögetős-összesítősnek talán van némi értelme.

UPDATE: Időközben az Agave bejelentette nemcsak az Olümposzt, hanem egy új Lehane-t is, és tényleg jön a Mandible család!

Michael Cunningham: A hókirálynő

A Jaffa folytatja a Cunningham-életmű kiadását, aminek természetesen nagyon örülök. Lassan három olvasatlanom lesz tőle itthon, de nem bánom.:)
Megjelenés: november 1.

Dan Simmons: Olümposz - a várva várt, a dédelgetett, úristen, el se hiszem, hogy végre megjelenik! Hosszú lesz és drága, de a fenét érdekli. Viszont a másik belengetett Simmons, a The Terror csak a sorozattal egy időben fog megjelenni.
Megjelenés: november 28.






Dennis Lehane: Egymásba veszve  - volt róla szó, hogy idén még új Lehane is lesz, magamban csak legyintettem rá, hogy hiszem, ha látom.
A magyar címtől eldobom a maradék agyamat, de ha a domestic noir-rajongók kellenek ahhoz, hogy Lehane végre stabil szerző legyen nálunk, hát legyen. Gillian Flynn, blöeee.
Megjelenés: november 2.




Lionel Shriver: A Mandible család - ó, nyamm-nyamm, most már tényleg dúskálok a könyves örömökben. Nagyon örülök, hogy a magyar közönség felismerte, Shriver mennyire okos, agyas szerző és veszik a könyveit (legalábbis remélem, hogy a rendszeres megjelenések ezt jelentik), aki ezúttal a pénzügy világát vesézi ki a harminc másik téma mellett, amit szokása felvonultatni a könyveiben.
Megjelenés: a kiadó honlapján nem találtam róla információt, de a Librinél már előrendelhető, szerintük a megjelenés időpontja október 19.


Joanne Harris: A St. Oswald fiúiskola - a rajongók régóta vártak egy valóban új regényre az írónőtől, és lassan ugyan, de a Libri észbe kapott és eljutott idáig. Már meg is jelent, engem is vár a boltban, de elteszem jobb időkre.






N.K. Jemisin: Az obeliszkkapu - Az előző postban írtam róla bővebben.
Megjelenés: november 9.








A 21. Század Kiadó belecsapott a lecsóba, új sorozatot indít Kult néven, és mind a négy kezdő kötet megdobogtatta a szívemet:

Michael Chabon: Ragyog a hold - Imádtam a Jiddis rendőrök szövetségét, Chabonnak még a ruhacímkéi is jöhetnek, amennyiben ő írta rá, hogy max. 60 fokon mosható.
Megjelenés: november 4.






Colson Whitehead: A föld alatti vasút - A szerző megnyerte az idei Pulitzer-díjat, engem is egyre jobban érdekel ez a könyv az amerikai Dél-téma végett.
Megjelenés: november 11.







Sarah Perry: Az essexi kígyó - Juci véleménye miatt került fel ez a könyv a kívánságlistámra... igen, a borító is nagyon tetszik, szerfelett örülök, amiért a kiadó megvette.
Megjelenés: november 20.






Rose Tremain: A Gustav-szonáta - igaz, hogy idén olvastam el vagy hat éves várakoztatás után a Színaranyt, de legalább jól időzítettem. Tremain nagyon jól ábrázolja az emberekben zajló lelki folyamatokat, nem kétlem, hogy ebben a regényében is briliánsan műveli ezt.
Megjelenés: november 20.





Margaret Atwood: Alias Grace - Kézremegést okozó leendő megjelenés! A szolgálólány meséje és a Boszorkánymagzat (megjelenés: szeptember 29.) után új Atwooddal kényeztetnek el engem minket, a végén még a maga teljességében ismerhetik meg a magyar olvasók a világirodalom egyik legjelentősebb szerzőjét. Kicsit sajnálatos, hogy ehhez két filmsorozat kell - A szolgálólány után az Alias Grace-ből is készül egy -, de jobb, mint mínusz három Atwood, na.
Megjelenés: október 18.



Elena Ferrante: Az új név története - Akinek az enyémhez hasonló az ízlése, szerintem most adja át a bankkártyáját egy szigorú szerettének. Tavaly karácsonykor olvastam a Briliáns barátnőmet, ami úgy eteti magát, hogy közben nem gagyi - kevés író képes erre.
Megjelenés: november 30.





John Williams: Butcher's Crossing - Amadea bejelenti a személyes államcsődjét, de titokban abban reménykedik, hogy egy időalagút segítségével még nagyon sok John Williams-regény fog előkerülni a múltból.
Megjelenés: október 12.






Az alább következő könyvek nem must have darabok - azaz nem valószínű, hogy megveszem őket -, de eléggé érdekelnek:

Radclyffe Hall: A magány kútja - Úttörő könyv a homoszexualitásról.
Megjelenés: szeptember 18.








Susie Hodge: Művészet közelről - Az album 100 műalkotás részleteit mutatja be.
Megjelenés: október 16.







Lucia Berlin: Bejárónők kézikönyve - A fülszöveg nem árul el sokat, a szerző amerikai novellista volt, aki egész életében küzdött az alkoholizmussal, de az eredeti kiadásnál dicsérő értékelések sorakoznak.
Megjelenés: október 19.






Arundharati Roy: A Felhőtlen Boldogság Minisztériuma - Erős "talán". Az emlékeimben elég ellentmondásos élmény szerepel Az Apró Dolgok Istenéről: erőteljes, ugyanakkor bosszantó-undorító, sűrű könyv, és persze dühítő, nem valószínű, hogy a közeljövőben újraolvasom. Ennek ellenére örülök, hogy új könyve jelenik meg magyarul.
Megjelenés: november 1.




A Magvető pedig folytatja a Márquez-életmű sorozatot, még kézbe venni is élmény őket - kettőt ugyanis megkaptam ajándékba -, hát még olvasni. Ezúttal a Baljós óra és A pátriárka alkonya érkezik:

  


Kíváncsi vagyok, hogy Lionel Shrivertől a The Mandibles kijön-e még idén, és akétdansimmons, amiketezerévevárok az Agavétól. Pénz ide vagy oda, nagyon örülnék nekik.

13 megjegyzés:

  1. Én is pont ma csináltam ilyen posztot (de csak holnapra van időzítve). :))
    Ó, nahát, ez a The Mandibles eddig elkerülte a figyelmem, pedig 2016-os Shriver. Mondjuk úgyis el vagyok maradva a könyveivel, nem oszt nem szoroz. :)
    A 21. század kiadó jól nyomja.
    Jaj és Ferrantét is akarok majd!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Molyon olvastam egy kommentben, hogy jön a The Mandibles, de ki tudja, mikor lesz belőle valami. Mindenesetre, ha szeretnék belerakni a karácsonyi dömpingbe, lassan ideje lenne bejelenteni.

      Törlés
  2. Nahát nahát :) Nekem nem annyira lenne szabad megjelenésekről olvasni de hát ne ássuk el magunkat mélyebbre mint ahogy eddig sikerült :P épp ma gondolkodtam azon hogy ha egyetlen jó oldala van a jelen helyzetnek az hogy lesz idő + energia végre megint olvasni.
    Harris innen tuti kötelező ahogy a két Atwood is, az év legjobb könyves hírei közé tartozik, hogy őket folytatják új kiadók, Cunninghammel egyetemben.
    A 21. század kiadót én elkönyveltem kerülendő gagyik honának, most rácsodálkoztam erre az új irányra - ebből a négyből három könyv eléggé érdekel. Alakul az ősz... A Park legtöbb megjelenése alapból érdekes, de egyik sem azonnal musthave kategória, majd szép lassan becsorognak. De kb úgy vagyok vele én is hogy ha csak egy Simmons is jönne végre, mindenki más elé ugrana :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Majd kértek reciket, vagy én is kölcsönözhetek.:)
      Nekem se volt a tudatom középpontjában a 21. század, örülök, hogy belevágnak ebbe a sorozatba - remélem, a fordítások is jók lesznek...
      Ó, hát Simmons... már teljesen elepedtem a nagy várakozásban.

      Törlés
    2. ÉS IGEN!
      NOVEMBER 28 OLÜMPOSZ !!!!!
      VÉGRE :D

      Törlés
  3. Csak annyit tudok megjegyezni, hogy a listád 90%-a kb. nálam is be van ütemezve. És nem, nem adom oda a bankkártyámat senkinek :), erőteljes garázdálkodást helyeztem kilátásba az év végére. Majd jövőre könyvkoplalok az első hónapokban :) A Kult sorozat bejövős nagyon, tetszik ez az új irányvonal. Atwoodot is be kellene szereznem, Ferrante is kell, most már csak hely kellene nekik valahol. Amúgy Harrist átvettem már, de én is tartogatom, szerintem év végi szabis időszakra szuper lesz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sok szokott lenni a közös pont.:) Miket szeretnél venni?
      "Már csak hely kellene nekik valahol" - az nekem is kellene. Észrevettem, hogy a Bosnyák téren van könyvszekrény, majd lehet, hogy elviszek oda néhány könyvet (pl. amiket az antikvarium.hu ajándékba adott), hogy legalább némi helyet felszabadítsak. Meg kellene egy szelektálást csapni, csak ugye kinek, mennyiért...

      Törlés
  4. A St. Oswaldot én is előrendeltem, de még nem kaptam értesítést, hogy átvehetném. :(
    Sajnos ezeknek a java része engem is érdekel, amit tuti megveszek, az a Jemisin meg Atwood, a többi lehet csak könyvtárból lesz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Furcsa, nekem már megjött. Szerintem a napokban neked is szólnak, nézd meg, hogy mit ír ki a rendszer.
      Nekem "sajnos" több néz ki vásárlásra.:D

      Törlés