2012. szeptember 14., péntek

G-dúr akkord

"Nem értettem, hogy lehet valaki egyszerre isten és ördög. Hogyan pusztíthat el, és menthet meg ugyanaz az ember. Amikor minden, ami voltam, jó és rossz, az ő tetteinek fonalával volt összekötve, honnan tudhattam volna, hogy szeressem-e vagy gyűlöljem?"


Maggie Stiefvater: Forever - Örökké
Értékelés: 4.5 felcsipeszelt lehetőség az 5-ből
Kedvenc karakter: Sam, Isabel


Végre én is eljutottam a Mercy Falls farkasai harmadik részéhez, illetve végre megjött hozzá a kedvem, pedig ez azon kevés YA sorozatok egyike, amit szeretek. De annyi rosszat hallottam a befejező részről, hogy csak halogattam és halogattam, nem akartam elrontani a Shiver és a Linger adta élményt. Szerencsére pozitívan csalódtam a történetben, komolyan, minden rosszra felvérteztem magam, ehhez képest szuperül teljesítettek Grace-ék:)
Ettől függetlenül fenntartom azt, hogy ha Stiefvater nem írja meg a folytatásokat, az még jobb lett volna, szép kerek, lezárt történet volt az első rész, a másik kettő már csak cifrázás, vagy az olvasók idegeinek húzgálása, ha úgy tetszik - ugyanis új dolgok nem nagyon jelennek meg, inkább csak a fennálló szituációt színezi tovább az írónő, itt satíroz egy kicsit, ott árnyékol, amely jelen esetben azt jelenti, hogy Cole tovább folytatja az önpusztítást, kísérletezik magán, Isabel duzzog és hepciáskodik, Grace-szel az van, ami a Linger végén történik, Sam pedig bezárkózik, nagyon máshol jár, semmivel nem akar foglalkozni. Sam és Grace szerelmi szála már nem rejt magában erős potenciált, Cole és Isabel huzavonája már érdekesebb, de... na, nem cinikuskodom, mert nem akarok spoilerezni.

Isabel apját rettenetesen utáltam, de Grace szülei is nagyon felmérgesítettek a hanyagságukkal, majd a hirtelen fellépő, elkésett szigorúságukkal. Az anya a saját gyerekkorával magyarázza viselkedését - Grace-t ők öt kilométeres, őt azonban öt centis pórázon tartották a szülei -, de ez nem indok ahhoz, hogy valaki ennyire nem foglalkozzon a gyerekével. Persze ez is szinte klisé a YA regények között, de van valami, ami számomra kiemeli ezt a sorozatot az ifjúsági dömping tömegéből - az, hogy a szavak mögött lélek is rejlik, nem tudom máshogy megmagyarázni, nem csupán egymás mellé pakolgatott suta szavakról van szó, hanem egységes szöveget alkotnak, amely harmóniát sugároz, és azt az őszies, szomorkás hangulatot, ami miatt annyira szeretem a szériát.

"- Hol találom az önsegítő könyveket? - kérdezte. Abszolút nem zavarta, hogy egy rendőr áll előttem. Talán teljesen hétköznapi dolog egy rendőrrel beszélgető ember. Nehéz volt ezt hinnem.
 Ha Koenig nem lett volna ott, azt mondtam volna, hogy minden valaha írt könyv önsegítő könyv, és legyen egy kicsit konkrétabb. Aztán egy helyett négy könyvvel távozott volna, mert én ezt csinálom."

Összességében nem bántam meg, hogy elolvastam, de nagyon remélem, hogy nem lesz több rész:) A Könyvmolyképző Kiadó majd megjelenteti az írónő tündéres sorozatát is, Borostyán írt az első részről.

Ui.: ha jól vettem észre, a lábjegyzet megint lemaradt, és mindenki "istenkém"-et sóhajtozik, Isabel esetében határozottan vicces.


Eredeti cím: Forever
Sorozat: Mercy Falls farkasai 3.
Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadás éve: 2011
Fordította: Gazdag Tímea
Ár: 3000 Ft
Az írónő honlapja


2 megjegyzés:

  1. A lábjegyzetet én sem értettem, hova tűnt... :)

    VálaszTörlés
  2. Áh, a Waverleynél is ez történt, elmondták, mi volt a hiba, asszem, a nyomdában történt valami.

    VálaszTörlés