2017. április 30., vasárnap

Április - 6/8

Lezajlott a Könyvfeszt, ahol nem csaptam akkora bacchanáliát, mint amitől tartottam; annyit tervezgettem, hogy mit veszek, hogy a helyszínen nem érvényesült a fogyasztás varázsa, és a tömeg sem kedvezett a vásárlási kedvemnek - az enyhe csalódottság ellenére utólag nem bánom, elég könyv van a várólistámon, ami hirtelen felindulás eredménye.
Azért nem kellett annyira félteni:

Jonathan Strahan (szerk.): Az év legjobb science fiction és fantasynovellái 2017 Zadie Smith: NW Sarah Waters: A szobalány Joan Didion: A mágikus gondolatok éve
Sarah Andersen: Puha Boldog Puffancs Virginia Woolf: Saját szoba

Tulajdonképpen felesleges a könyvfesztes post után ismét bemutatni őket, de rend a lelke mindennek. A mágikus gondolatok éve kivételével mindegyik könyvet nagyon vártam - a PBP-t már el is olvastuk vicomte-tal, a Gabo novelláskötetét pedig tegnap éjszaka kezdtem el, alig vártam, hogy megjelenjen. Zadie Smith NW-je a valóságban  nagyon szép, UV-lakkos és élmény tapogatni, kicsit nosztalgikus ez a fekete-fehér-piros dizájn az Európától. A szobalány ugye régóta érdekelt, csak nehogy pofára essek vele, a Saját szobát meg kiadóbiztatásként vettem meg, hátha követi a többi Virginia Woolf (nem mintha nem lenne meg az összes, de annyi fos jelenik meg évente, hogy egy VW-életmű a minimum ellensúly).
Érdekes, hogy vásárolni nem volt kedvem, de a fenti könyveknek nagyon örülök. Tegnap este nyígtam a könyvespolcok előtt, hogy VCs-t kellene olvasni (eggyel le vagyok maradva a tervezetthez képest), de a Strahan és A szobalány annyira csábított, hogy önkínzás lett volna tovább tologatni őket.

Áprilisban többet is olvastam, mint a korábbi hónapok során, de a minőség fordított arányban állt a mennyiséggel.
Katherine Mansfield: Egy csésze tea Luis Sepúlveda: Az öreg, aki szerelmes regényeket olvasott Saul Bellow: Sammler bolygója Jung Chang: Vadhattyúk
Egyszervolt illatszerek 's azok kicsinyke flaskái Anna Gavalda: Kis kiruccanás Sarah Andersen: Puha Boldog Puffancs David Mitchell: Felhőatlasz
A Sepúlvedáról már megemlékeztem pár sorban, továbbra is feledhető könyvnek tartom, de legalább nem kísért tovább. Az Egy csésze tea, az übercuki illatszeres üvegcsés és a Puha boldog puffancs nagyon jó volt, ahogy a Sammler bolygója is (csak az a pár iszonyúan unalmas rész ne lett volna). A Vadhattyúk még lelkiismereti tárgyalás alatt áll, a Kis kiruccanás kurvára felcseszte az agyam, ezért a Felhőatlaszért nyúltam, arra volt szükségem, hogy egy vaskos kötet lenyugtasson.

Szerettem volna, ha a hónap végéig mindegyikről tudok írni, de miután felfedeztem, hogy még a márciusban olvasott Nagyrészt halott is kimaradt (meg a Fekete Dália...), esélytelen volt. Sebaj, majd szép lassan érkeznek, valamint próbálok visszaállni a "kevesebb, de nagyon jók"-tendenciára, mert az elmúlt két hónapban ijesztően megnőtt a kihagyható olvasmányok száma.

A többiek áprilisa:
Dóri
Nikkincs
Nokedli
Nita


12 megjegyzés:

  1. Annyira megörültem én is a Saját szoba új kiadásának. :) Nagyon kellett ez már, és csodajó a borítója is! Azon én is gondolkodtam, hogy megveszem - hiába van meg a régi kiadása.

    A Puha boldog puffancsot én pénteken simiztem meg a boltunkban (akkor érkeztek), szóval jövő héten majd ebédszünetekben azt fogom olvasgatni :D

    Oh, ez a hat könyv egyébként tényleg nem vészes szám :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is megvan a régi kiadás belőle, de ez annyira tetszett és annyira örültem neki, hogy muszáj volt megvenni.:)
      Készülj fel, hogy néha kiprüszkölöd majd az italt a PBP olvasása közben.
      A hat nem kevés, de idén még viszonylag jó vagyok, és rosszabb eredményre számítottam.:)

      Törlés
    2. A Woolf könyvet még nem láttam élőben amúgy: keményfedeles meg minden? *.*
      Igen, a Puha boldog puffancsot tényleg nem érdemes kajálás közben olvasni :D tegnap majdnem megfulladtam :D pedig a képkockák nagy része nem volt ismeretlen :D

      Törlés
    3. Iiiigen, cérnafűzött, keménytáblás, védőborítós, és alatta is ugyanaz a borító van, csak tompább vagy milyen színekkel.
      Pont ez benne a jó.:D

      Törlés
  2. "Kiadóbiztatás" - ez tetszik és örülök az új kiadásnak :)
    Amúgy én is azt vettem észre, hogy nagyon sokat olvasok, de több semmilyen (ezért írtam egy zanzás posztot ezekről a rövidekről).
    Úgy látom Sarah Andersen mindenkinél kedvenc, a legcukibb áprilisi szerzemény és olvasmány :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindig keresgélem az állam, hogy mennyit olvasol.:)
      Igen, és nagyon vicces!

      Törlés
  3. Majdnem ugyanannyira nem csaptunk bacchanáliát, éljen, éljen! (Neked 6, nekem 7 könyv "csak" :D)
    Ez a "kiadóbiztatás" nekem is nagyon bejön, új szakzsargon. ;)
    Nekem az egész tavalyi évemre jellemző volt, hogy belenyúltam sok semmilyenbe, szóval most idén nagyon igyekszem jobban válogatni, de néha nagyon nem tudni előre - a vcs-k közt is vannak nagy lutrik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De megbeszéltük, hogy neked, asszem, csak négy számít belőle beszerzésnek.:)
      A VCs azért is veszélyes, mert sok régóta halogatott könyvet pakolunk bele (én mindig), és valóban nagy lutri.

      Törlés
    2. Igen, de tudod... igen is nem is. :D Mégiscsak könyv. ;))
      Pont ezt próbálom már az utóbbi évek listáiban elkerülni. Elég úgyis, ha fél éve vár a könyv, annyit meg majdnem minden vár ( :D ), szóval már nem a matuzsálemeket nyomatom rá, vagy azok közül is csak max 1-2-t. Az első évi körben szerintem ezért buktam olyan nagyot, nem volt igazán "élvezhető" a lista, pedig az is fontos. Ha tele van olyannal, amit tényleg kicsit fanyalogva tologatsz évek óta, és most abból halomra kéne olvasni... hát az nem egy sikergyanús ötlet, ugye. :D

      Törlés
    3. Nálunk nem számít a szakács-úti-gyereknevelős-és a tankönyv, versenyen kívüli beszerzésnek minősülnek.:)
      Igen, nagyon fontos, hogy legalább részben érdekes legyen a lista, hiába csak 12...

      Törlés
  4. Két dologban véltem felfedezni a párhuzamot az áprilisunkban: te is nagyon tervezted a könyvfeszti könyveket és milyen visszafogott lett a végeredményed, meg hogy nálad sem lettek telitalálatos könyvek. Én nem tudom mi van mostanság, hogy én is sűrűbben nyúlok mellé, lehet, hogy fáradtabb és türelmetlenebb lettem, vagy csak tényleg a sz.r.bb könyvek találnak meg minket :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem néhány vacak óhatatlanul becsúszik.:) Ezentúl próbálok figyelni, hogy olyanokat válasszak, amik per pillanat érdekelnek, ne csak lekapjak egy vékonyat a polcról, hogy az úgyis megvan hamar.

      Törlés