2014. október 1., szerda

Szeptemberben király-lányok vagyunk

Nem vettem semmit, bibíííí! Szerettem volna "diétázni" ebben a hónapban, mert az őszi megjelenések és a karácsony időszaka általában hizlalni szokták a beszerzéseim listáját. Októberre már van két recenzióm könyvem - Blocktól a Sírok között és Miéville-től a Patkánykirály -, és persze sok más érdekes könyv is megjelenik. A Tündöklő lányok, a Síkvándor és az Egy könyvmoly regényes élete az, ami még nagyon érdekel, de karácsonyra is kell hagyni valamit.:) Azok pedig, amelyek valamilyen szinten érdekelnek, elég sokan vannak, velük kapcsolatban megvárom néhány megbízható ember véleményét, illetve lapuló vadként fogom őket lesni a könyvtárban. Utóbbi műintézmény sokat segít nekem a spórolásban, ezért is szeretem.
Gondoltam, hogy írok egy felsorolós postot az összes érdekes friss könyvről, de ahhoz már kicsit unom a témát. Ha érdekel, úgyis megtaláljuk egymást a könyvvel, és nem baj, ha megjelenés után két évvel, és nem rögtön.

Olvasás: jól sikerült ez a hónap, a hét könyvből öt nagyon tetszett.
Németh László: Iszony Amanda Stevens: The Restorer Émile Ajar: Salamon király szorong Lionel Shriver: Születésnap után Zalán Tibor: Lassú halált játszik
Jo Baker: Longbourn árnyékában Szerb Antal: A Pendragon legenda
Az Iszony, bár január óta húzódott az elolvasása, az év egyik legnagyobb élménye lesz számomra. Nemcsak azért, mert alapműnek számít a magyar irodalomban, hanem azért, mert lenyűgözött a dinamikája. Egy ideje szeretem megfigyelni a kapcsolatok alakulását, ki miért teszi vagy mondja azt, amit, ez hogyan hat a környezetére, ilyesmi, szerintem az efféle könyvekből sokat lehet tanulni. Örülök, hogy vannak olyan éleslátó írók, akik nem csupán szórakoztatnak, hanem tanítanak is, anélkül, hogy a saját világlátásukat rám erőltetnék.
Sikerült angolul is olvasnom, bár a történet nem kevés kívánnivalót hagyott maga után. Szeretnék minél több angol könyvet elolvasni, már csak a nyelvtanulás miatt is. Meg a magyarul nem megjelent nyalánkságokra gyúrok, Alice Hoffman, Lehane, Virginia Woolf naplói, hogy csak párat említsek.
A Salamon király szorong kis tünemény volt, alighogy beszereztem, már el is olvastam. Ebből (és az idei beszerzés-olvasás arányból) levonom azt a nagystílű következtetést, hogy olyanokat szerzek be, amiket tényleg el akarok olvasni, és nem valami randa pótcselekvés munkál a háttérben. Biztos keres magának más területet, de remélem, nem műanyag zsiráf figurákat fogok gyűjteni miatta.:D
A Születésnap után és A Pendragon legenda ajándék volt a gézengúz ötösfogattól, igazán jó könyveket válogattak össze.:) Shriverről írtam eleget a postban, A Pendragon legenda ódája még hátra van, de nemsokára megírom.
A Lassú halált játszik... sajnálom, a nagy része nem jött át, pedig olyan lelkes voltam azon pár vers alapján, amit itt-ott olvastam Zalán Tibortól. Majd még próbálkozom, hátha egy másik kötete jobban fog tetszeni.
A legnagyobb meglepetés a Longbourn árnyékában volt. Az értékelések alapján egy megszokott Jane Austen-utánzatnak tűnt, de Larawyn jókat írt róla, meg a könyvtári belelapozgatás teljesen felajzott, úgyhogy kikölcsönöztem, egyébként is szükségem volt valami laza történetre Shriver könyve után. Baromi jólesett, max. holnap írok róla, mert utána vissza kell vinnem a bibliotékába.

A többiek:
Dóri
Pilla - aki most nem tarolt:D
Nikkincs
katacita
horsegirl
Nita

15 megjegyzés:

  1. Ó, szuper-szuper! Ügyes voltál, van is könyv, de nem is vettél semmit! :D
    Shriver engem is érdekel, bár nem ez van meg, hanem az Ennyit erről, csak angolul, az kerül majd sorra. :)
    Tegnap láttam pár nyálcsorgató megjelenési posztot, de visszafogom magam. :)

    VálaszTörlés
  2. Emelem kalapom! :)
    A Születésnap utánt pedig még idén el szeretném olvasni.

    VálaszTörlés
  3. Pilla: nincs könyv se, m semmilyen úton nem jutott hozzám.:) A "maradék" 228-at meg csak olvasgathatom.:D
    Na, az Ennyit erről tuti, hogy durva könyv.
    Nálam az a szerencse, hogy a könyvtár tényleg levesz egy csomó gondot a vállamról.

    Nita: *meghajol*
    Hajrá!

    VálaszTörlés
  4. 0, azaz nulla? :D te voltál a 'legjobb' köztünk!
    Az utolsó két könyv érdekel a legjobban (Longbourn meg a Pendragon -tervben vannak erősen).

    VálaszTörlés
  5. Jajj, bocsi, tudod mi zavart meg? Az olvasottaknál, hogy pl ezt az ötösfogattól kaptam... :) bocsi, félrenéztem kicsit :D Nehezen veszi be az agyam a nulllááát :D

    VálaszTörlés
  6. "lapuló vadként fogom őket lesni a könyvtárban" hát ez :DDD

    VálaszTörlés
  7. Dóri: inkább a legönmegtartóztatóbb.:)
    Mindkettőt ajánlom, bár a Pendragont már említettem neked.

    Pilla: és ha egy egyes után van a nulla?:DD

    Nokedli. vicomte-nak már előadtam azt a magánszámot, hogy a kanapépárnák mögül leskelődök.:D Kb. ilyen a könyvtáras is.

    VálaszTörlés
  8. És mint kiderült, igen sikeresen leskelődsz a könyvtárban :) Juj nagyon kíváncsi vagyok, mit mondsz majd A marsiról meg a Madarakról :)

    VálaszTörlés
  9. Akkor már értem :D :D úgy van értelme a nullának! :D

    VálaszTörlés
  10. Nokedli: bár a cicaugrást, amivel rájuk vetődtem, nem láttad.:)
    Igyekszem minél hamarabb elolvasni őket.

    Pilla: :D

    VálaszTörlés
  11. De el tudom képzelni! Tűrhetős fantáziával rendelkezem :)
    Azért nem kell rohanni, nem kerget a tatár. Legalábbis reméljük a legjobbakat...

    VálaszTörlés
  12. Azt tudom.:)
    Elképzeltem a könyvtárban felsorakozó tatárokat...

    VálaszTörlés
  13. Kivont szablyával, csatasorban, gonosz vicsorgásba merevült arccal...

    VálaszTörlés
  14. Itt is gratulálok a nulla darabhoz:) A közelgő megjelenésekkel én is úgy vagyok, hogy meglátom, hogy ki mit ír róla, de szerintem akkor is max könyvtár... Egyébként röhej, hogy elmegyek öt napra és visszajövök, és van egy csomó (számomra) új megjelenés-hír. Szerintem egy kicsit a bőség zavara is belejátszik abba, hogy nincs kedvem könyvet venni, mert hogy melyiket is válasszam.

    VálaszTörlés
  15. Nokedli: az ám.

    katacita: várj meg néhány megbízható véleményt.:) Nem, nem magamra (vagy nemcsak magamra) gondolok.:D

    VálaszTörlés