2016. február 28., vasárnap

1:7

Az igazi arány úgy nézne ki, hogy 1:4 (de a "4" egyike a 668 oldalas Ílion!), de tegnap és ma ágyban fetrengés közben csak Kázmér és Hubát voltam képes olvasni - meg Angelt nézni -, ezért a hónap végére kicsit javult az arány.
Michael Cunningham: Otthon a világ végén

Gondolom, kitaláltátok, hogy az első szám a beszerzett könyveket jelöli - idén se jön össze, hogy a Könyvfeszten szerezzem be az évi első zsákmányokat, de legalább lesz mire törekedni jövőre is.:) Az órák olvasása közben nagyon beleszerelmesedtem Cunningham prózájába, ezért, amikor sztimi53 volt kedves szólni, hogy a Könyvudvarban 790 Ft, semmit nem voltam hajlandó csinálni, amíg nem rendeltem egy példányt. A gyors tempó indokolatlan volt, mert a boltban egy stósznyi egyensúlyozott belőle, de a szerelem az szerelem, mohó és türelmetlen (au!).

Elif Shafak: Az isztambuli fattyú Cserna-Szabó András: Sömmi Dan Simmons: Ílion Szabó Magda: Régimódi történet
Bill Watterson: Kázmér és HubaBill Watterson: Valami folyik az ágy alatt Bill Watterson: Irány Észak!
Az isztambuli fattyú okozott némi riadalmat: nem sokkal előtte örvendeztem, hogy idén jobbnál jobb könyveket olvastam, és rögtön belefutottam egy olyan regénybe, ami nem birtokolja a szimpátiámat. Elviekben szeretnem kellett volna, de a szereplők idegesítettek, és eléggé megzavart a kiadó tévesen sugallt kategorizálása; ugyanis ez nem női regény, hanem két család története a történelem tükrén keresztül.
A Sömmi viszont hozta az "ördögi eastern" skatulyáját, semmit nem olvastam még Cserna-Szabótól előtte, de, úgy érzem, jó csücskénél fogtam neki az ismerkedésnek. Az Ílion egyszerűen pazar volt, akárcsak a Régimódi történet, csak máshogy.
Kázmért és Hubát aligha kell bemutatnom.:) Régen, amikor még otthon laktam és rendszeresen vettük a Garfield magazint, megállapítottam, hogy tulajdonképpen jobban szeretek az égetnivalóan rossz hatévesről és a tigriséről olvasni, tetszik, hogy olyan kis filozofikus és gyakran hangoztatja a kritikáját. Szerencsére a kedves is veszi az újságot - és, ami még jobb, a teljes Kázmér és Huba a birtokában van.
Ui.: Többek között azért szántam rá magam a böhöm Ílionra, hogy utolérjem magam a könyvbeszámolókkal, ami sikerült is - hogy aztán hónap végén megint itt álljak két elmaradt recenzióval, piha!

Nektek milyen volt ez a hónap?

Linkek:
Katacita
Dóri
PuPilla
Nikkincs
Nita - annyira jól viselkedik idén, hogy különdíjat kellene kapnia:)

10 megjegyzés:

  1. Az egy az szinte sömmi. :)) Az Íliont én is valamikor már sorra kerítem, de mostanában megrémítenek a túl hosszú könyvek. :P

    VálaszTörlés
  2. Nagyon eteti magát, olvasás közben észre sem veszed, milyen hosszú.:)

    VálaszTörlés
  3. Jó ötlet volt némi Kázmér és Hubával lazítani, és nem mellesleg felsrófolni a második arányszámot! :D ;)
    A Régimódi történet elejébe nekem nagyon beletört a bicskám... olvasmányosabb lesz később? Lehet, hogy egyszer újra nekidurálom magam.

    VálaszTörlés
  4. Nem nagyon érdekel az arányszám, nem azért olvastam. Egyébként tegnap még befejeztem a Sipinót, de már lusta vagyok beleírni a postba, jó lesz márciusra is.:D
    Igen, sokkal jobb, ha túl vagy a földrajzi jellemzésen meg néhány régebbi rokon nagyon sűrű bemutatásán.

    VálaszTörlés
  5. Egyik este az én fejemben is megfordult, hogy úgy olvasnék valami jó kis mesét, just for fun :) A polcomon van egy Grimm meséket tartalmazó kötet, lehet, hogy belekezdek, minden este 1 mese :)
    Az isztambuli fattyúval anno ugyanígy jártam mint te. Inkább női regényt vártam és helyenként túl tömény volt nekem a történelmi adalék.
    Imádom ezt a "piha" szót! :D

    VálaszTörlés
  6. Nem bántásból írtam. :) Persze, hogy nem az arányszám miatt! Jó szórakozás mindig egy kis mese vagy képregény. Én is olvasnék most valami ilyet, de nincs kéznél semmi. Nézegettem depón, de elég drágák. Megakadályozta az elcsábulást az ár. :)

    A pihát Mary Poppins mondta mindig, nem, Nikkincs? :D

    VálaszTörlés
  7. Tudom.:) Szerencsére én Vicomte révén jó ellátottságnak örvendek. Könyvesbolti olvasás?

    VálaszTörlés
  8. Jó ötlet, de mostanában oda se jutok el, hétvégén program, hétközben meló... Egyébként a Sarah's Scribbles könyvet nézegettem, az szerintem itt Mo-n nincs boltban se. (Adulthood is a Myth)

    VálaszTörlés
  9. Nem ismerem annyira a képregényeket, ha más nem, olvass utána és irány a Bookdepo.:)

    VálaszTörlés
  10. :D ld. előző kommentem, nézegettem már depón, de drága. :(

    VálaszTörlés