2018. szeptember 24., hétfő

Új Dan Simmons - üröm az örömben

Rajtam kívül már biztosan mindenki látta, de muszáj neki külön bejegyzést szentelnem, sajnos részben szomorú okokból.


A borító bűnrossz. A magyar cím bűnrossz. Azt se értem, mit keres az Alexandránál a könyv - komolyan nem tudom, hogy képes nyugodtan aludni, aki ezt a húzást kitalálta -, és miért az Endymiont emelték ki a borítón, a Hyperion Cantos harmadik részét. Szívből remélem, hogy a fordítás jó lesz.
Az árától is dobtam egy kisebb hátast, 4500 Ft lesz bolti forgalomban, szóval érdemes előrendelni. Vagy nem? Mit csináljon a rajongó, aki elítéli ezt az ocsmány lépést? Főleg annak tekintetében, hogy az Agave ezek után nem fog több Dan Simmons regényt megjelentetni?

Ui.: Vicces, hogy az egyik szereplőt Duane-nek hívják. Az Ílion Hokkenbarrííja apjának is ez a neve, vajon van összefüggés?


6 megjegyzés:

  1. Ezen én is ledöbbentem. Az Agave bejegyzését ezzel kapcsolatban olvastad? Pedig még az írótól se olvastam, de ez undorító lépés volt az Alexandrától, főleg hogy ennyire fosul néz ki.
    Olyan a borító, mintha egy gagyi Stephen King koppintás lenne gyerekeknek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha a molyos karcra gondolsz, igen, be is linkeltem.
      Igazad van, ráadásul Stephen King ajánlása is van rajta. Az más kérdés, hogy ő már a világ minden könyvét nagyszerűnek gondolja (vagy az, aki a nevében írogatja ezeket a mély ismeretről árulkodó kis jellemzéseket).:P
      Mintha a cégcsoport nem ártott volna még eleget a magyar könyvpiacnak és könyvkiadásnak... és mi a fenéért kell nekik Simmons? Mert sorozatot csináltak a Terrorból és ennek a farvizén akarnak pénzt kaszálni, vagy miért?

      Törlés
  2. igazán örülök, hogy ilyen visszafogott reakciót adtál, én direkt nem posztoltam, mert még beborít a lila köd. én marhára kiakadtam.
    nemtom, mennyit fizethettek ezért a képért? meghívták a kölköket egy fagyira érte, és közölték velük, hogy csak spenót van? komolytalan. meg a jogrendszerünk is, hogy ezek még működhetnek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kurva mérges vagyok, főleg, amikor azt olvastam, hogy az Agave nem ad ki több Simmonst, mellesleg teljesen érthető. Nem tudom, hogy az Alexandra mit kaparintott meg, egy könyv kiadási jogát vagy az egész életművét, de remélem, jól bedőlnek miatta.:P

      Törlés
  3. Komolyan csodálom a hidegvéred én egyelőre nem tudok ennyire visszafogottan nyilatkozni az ügyben. Még töprengek azon, ér-e bármit ebben a játszmában ha dafke nem vesszük meg a könyvet vagy csak saját magunkat fosztjuk meg egy potenciálisan jó olvasmányélménytől.
    Csomó kérdésem van az egésszel kapcsolatban kezdve onnan hogy csak ezt az egy könyvet vettek meg vagy egy csomagot vagy az egész életművet, azon át hogy mi a faszért működhet még egyáltalán az Alexandra és miért nincs bilincsben a vezetője, odáig hogy vajon mi történik ha eztán csődbe megy és beszüntetik a kiadói tevékenységét, akkor vajon a jogok újra szabad préda lesznek vagy ha egy kiadó csődbe megy viszi magával a sírba a birtokolt jogokat???

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt nem hiszem, hogy a jogokat nem tudja más kiadó megvenni, biztos van erre precedens...

      Törlés