2018. március 31., szombat

A márciusi zárás

Természetesen az időjárás nálam is kivívta a Holtig tartó megvetést, de az, hogy a molylepkék ismét felsorakoznak ellenem, higgyétek el, hogy a tavasz csalhatatlan jele.

Élt bennem egy olyan naiv, titkos elképzelés, hogy a Könyvfesztig nem veszek könyvet - nos, ebben a hónapban is összejött kettő:

Elizabeth Strout: Kisvárosi életek Dan Simmons: Terror

A Kisvárosi életeket már régóta szerettem volna, a Molyon árulta is valaki, de többszörös érdeklődésem is hidegen hagyta az illetőt, ezért megrendeltem a másik elérhető példányt. Ezzel teljes lett a magyarul elérhető Strout-gyűjteményem, Smaug-boldogan ülök a kincseimen. Illetve, kicsit boldogabban, nekem az a sárkány elég frusztráltnak tűnt.
A Terror szintén must have darab volt - az Agave 35%-os előrendelési kedvezménye szó szerint kihagyhatatlan -, több mint 700 oldalas gyönyörűség, magammal is hoztam a négy napos szünetre. Ennek örömére ma még egy sort sem olvastam, helyette begyűjtöttem némi macskaszőrt a kék pólómra, mert azon mutat a legjobban.

Dan Simmons: Olümposz I-II. Császtvay Tünde: Éjjeli lepkevadászat Anna Lyndsey: Lány a sötétben Delphine de Vigan: Igaz történet alapján Leïla Slimani: Altatódal
 Gabriel García Márquez: Tizenkét vándor novella

Az olvasások nem alakultak rosszul. Szerintem könnyű kitalálni, hogy Dan Simmons könyveit a méretük ellenére igencsak kedvelem; ő az a szerző, aki felőlem kétezer oldalas monstrumokat is írhat, mert jó bennük elmerülni és egyiknek se akarok a végére érni. Kár, hogy még se az Olümposzról, se az Éjjeli lepkevadászatról nem írtam (ezt nem Simmons jegyzi), de majd fogok.
Mindig érdekeltek a nők szerepét tárgyaló kötetek, de idén meglepően nőies év van, évek óta először kell figyelnem a férfi-női szerzők egyensúlyára. Nehéz körülhatárolni ezt a kategóriát, mert hol jelentős személyek, hol a női szerepek, hol pusztán a szerző miatt sorol ide bizonyos könyveket az agyam.

Egyébként az Éjjeli lepkevadászat kivételével mindegyik márciusi olvasmányommal elégedett vagyok. A kissé furcsa fogalmazás a Lány a sötétbenre vonatkozik, amit nagyon örülök, hogy végre elolvashattam - még egyszer köszönöm Nitának, akinek ezúttal nem öntöttem le szilvás sörrel a könyvét -,  még jobb is volt, mint amire számítottam, de nem eksztázisba ejtő könyv. Almamag ismét nagyon kedvesen felajánlotta a kölcsönzést, de ismét visszatértem a könyvtárba és nem bírtam otthagyni az Altatódalt. Se az Igaz történet alapjánt, amiről az előző postban gagyogtam. Ráadásul mindkettő sikerkönyv volt, azaz két hétig lehet a szerencsés személynél és nem lehet hosszabbítani. Majdnem rástresszeltem, hogy fogom ezeket ennyi idő alatt elolvasni, aztán a könyvek gondoskodtak róla, hogy kevesebb mint négy nap alatt lerakhassam a vállamról ezt a rettenetes terhet. Márquez Tizenkét vándor novelláját hagytam értük félbe, micsoda taktikus időzítés (=véletlen), hogy akkor nem regényt olvastam. A Baljós óráért és a Szerelemről és más démonokról-ért nem voltam odáig, ez a kis kötet viszont nagyon tetszett.

A többiek márciusa:
Nikkincs
PuPilla

8 megjegyzés:

  1. Azta, nem vagy semmi hogy az Olümposz után máris belevágsz a Terrorba :) én még csak szeretgetem mindkettőt, perpill nem Simmons-kompatibilis az életmódom pedig mennyire imádom... De remélem, hamar találok valami egyensúlyt és be tudom illeszteni az efféle monstrumokat is. Baromira kíváncsi vagyok ám mit fogsz írni róluk!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ki kell használni ezt a négy napos szünetet (aha, alig vagyok túl a 100. oldalon...). Hát, a könyvek kénytelenek alkalmazkodni hozzánk. Mondjuk, nekem az Aranypinty okoz fejtörést, az végképp nem BKV-barát...

      Törlés
  2. "Smaug-boldogan ülök a kincseimen. Illetve, kicsit boldogabban, nekem az a sárkány elég frusztráltnak tűnt." :D :D :D
    Szép zárás és a kedvenc szerzőktől való gyarapítás olyan jó érzés :) Nekem ebben a hónapban Rowling gyűjteményem lett teljesebb (Átmeneti üresedés).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen.:) Láttam, hogy beszerezted, annyira jó az a könyv!

      Törlés
  3. a Terror engem is brizigál - rendeltem belőle a boltunkba is, mikor megláttam a csodaszépséges kiskanalad alatt a könyvet ( :D arra is figyeltem ám azért ;) ), és elolvastam a fülszövegét. De majd nagyon várom róla a posztodat! (persze, gondolom, hogy az nem a következő egy-két napban lesz, de na... :) )
    Az Altatódalról pedig most látom, hogy írtál, úgyhogy megyek oda is olvasni :D
    A Strout-gyűjteményed kiteljesedéséért pedig gratula :)) - tényleg meg kell ismerkednem vele :) (az Amy és Isabelle -lel fogom kezdeni!)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gondolom, láttad, hogy dupla borítója van. Hehe, jó kis számlát csináltál akkor a boltnak.:D
      Khmm, még a 200. oldalnál se tartok, szóval, igen, nem mostanában fogok róla írni.
      Az Amy és Isabelle a kedvencem tőle, izgulok, hogy tetsszen.:))

      Törlés
  4. Úgy emlékeztem, kommenteltem ide, de elmaradt.
    Szóval szívesen kölcsönzök, máskor is, a sörös esetet mindig elfelejteném már, ha nem emlegeted fel. :D :*

    VálaszTörlés