2018. március 1., csütörtök

Vacogó február

Mindenki képzelje ide az obligát télrühellő frázisokat, aztán menjünk is tovább a könyves dolgokhoz.

Császtvay Tünde: Éjjeli lepkevadászat

Ó, jaj, vettem egy darab könyvet, méghozzá nem is akármilyet. Hosszú évek óta vágytam rá, de drága volt és a könyvtárban csak helyben lehetett olvasni, el is felejtettem az idő múlásával. Aztán megláttam egy kissé leharcolt példányt a kirakatban, és amíg a pasim átböngészte a kínálatot, kínban voltam, hogy mit csináljak. Megvettem, persze.

John Williams: Butcher's Crossing Nick Hornby: Pop, csajok, satöbbi Borbás Mária: A bűnbak bégetése William Faulkner: Megszületik augusztusban Carol Shields: Norah, gyere haza!
Kazuo Ishiguro: Napok romjai

Viszont egész sokat olvastam magamhoz képest. A Megszületik augusztusban nem szerettette meg magát velem, fontos könyv, nagyon jól megírt könyv, de nem tudok mit kezdeni az ennyire lecsupaszított, szinte állatiasan ösztönlény szereplőkkel.
A Norah, gyere haza! c. helyes kis könyvről már írtam, sajnos az ő esetét kivéve nem megy az írás, pedig a többiek is megérdemelnék, hogy összeszedjem magam. Érdekes, hogy három férfiközpontú regényt is olvastam, bár lehet, hogy a Napok romjait nem illendő ide sorolni.

A Borbás Mária szerkesztette, A bűnbak bégetése címmel megáldott kis szerkesztői gyűjteményt nem fogom külön véleményezni; röpke idő alatt végigkuncogható-lapozható fordítói bakik gyűjteménye, szemöldökfelszalasztóan többségben lévő pajzán példákkal. A múlt hónapban nagy könyvespolc-átpakoló-leporoló hadműveletbe kezdtünk a kedvessel - talán mondanom se kell, hogy nem egy hétvégét vett igénybe -, a könyv többedmagával a kisasztalon hevert, én pedig belelapoztam és a kezemben maradt, szó szerint olvastatta magát. Ráadásul hangosan, így a létrán billegő Vicomte is részesült az irodalmi gyönyörökben.
Kieg. megj.: ha valaki még egyszer azt meri mondani, hogy nálunk nincs is annyira sok könyv, lepakoltatom vele az egészet, aztán vissza (és egyenként törölgesse le a könyvek tetejét). Egyből más perspektívából fogja szemlélni a sok könyv fogalmát.

Egyébként már öt könyvet elolvastam a Várólistacsökkentős listáról, hiába, az év eleji lendület teszi a dolgát, még bennem van a szokásos vágy, hogy mind a huszonnégy könyvet elolvassam.

A többiek februárja:

6 megjegyzés:

  1. Amikor az ember átrendezi a könyvespolcait, meggyőződésem, hogy a könyvek még meg is kettőzik magukat. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Eme axiómát az én könyveim is alátámasztották.:)

      Törlés
  2. Óóó mennyire szerettem volna sokáig ezt az Éjjeli lepkevadászatot! Most emiatt tökre nosztalgikus hangulatba kerültem :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha szeretnéd, kölcsönadom, amikor végeztem vele.:)

      Törlés
  3. Az "obligát télrühellő frázisok", jajj de jó kis indítás volt ez! :D
    Ez a bűnbak bégetése most felcsigázott, majd kölcsönadod egy gyors olvasásra? :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. V. könyve, de szerintem elereszti egy lányos tali erejéig, legalább kórusban fogjuk köpködni a fenszi kávét.:D

      Törlés