2021. június 1., kedd

Zivataros májusi zárás

 Az időjárás biztos a kedvemben akart járni A Highgate miatt, hiába szitkozódtam minden egyes esős reggelen, amikor felrángattam magamra a csizmámat és a kabátomat.

Májusban csak a Monstress sorozatot szereztem be a negyedik rész megjelenése alkalmából, mert minden egyes alkalommal újra kell olvasnom, vagy legalább át kell lapoznom ezeket a szemet gyönyörködtető műalkotásokat képregényeket, valahányszor új kötet jelenik meg. A történet bonyolultsága jól tükrözi a történet képi világát (vagy fordítva), kömyvmoly legyen a szárnyán, aki ekkora időbeli kihagyásokkal emlékszik a megelőző történésekre.

Az olvasást tekintve kicsit felemásra sikerült a május. Elolvasgattam az Egy házasság helyzetét Hornbytól, de nem ez lesz a kedvenc kötetem tőle, a férfi főszereplőt legszívesebben addig csapkodtam volna a Shakespeare összessel, míg bírom szusszal, a Gentleman Jack a korrajztól eltekintve számomra érdektelen volt - talán a sorozattal teszek egy próbát -, viszont a Torzók meglepően fogyasztható volt Beukes provokatív stílusához képest. Zadie Smith Sugallatait elnyammogtam egy álmos hétvégi délutánon, de egy-két találó leírástól eltekintve nemigen fog sokáig megmaradni az emlékezetemben.


A többiek májusa:

Pilla - aki kifogyhatatlan energiával bír

Dóri - aki velem ellentétben már beszerezte és elolvasta a Fenegyerekeket

Katacita - akinek majdnem sikerült nem vennie könyvet

Nita - aki 10 könyvet harácsolt össze

6 megjegyzés:

  1. A Monstresst tényleg érdemes újraolvasni, én is minden rész elején csak lesek, hogy mi is történt korábban? Majd egyben szeretném újrázni - bár az még nem most lesz.
    A Házasság helyzete nekem sorozatként nagyon tetszett, de megerősítettél hogy nem érdemes könyvben elolvasni. A Gentleman Jack is sorozatként vár rám - ezekkel nagyon nem haladok mostanában.
    A Sugallatokból nekem is ... sugallatok maradtak meg, de nem volt rossz. Kíváncsi vagyok az új kötetére (Menekülés NY-ból).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet, hogy akkor adaptációként megpróbálkozom az Egy házasság helyzetével, köszi a tippet.:)

      Törlés
  2. Igen, a Monstress vizuális orgazmus konkrétan. :)
    Sajnálom, hogy az olvasmányok nem lettek maradandóak, a Gentleman Jackről vártam a véleményed, akkor lehet én is inkább majd a sorozatot nézem meg belőle.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha szeretnéd, kölcsön tudom adni a könyvet.;)
      Már jártam úgy a Monstress olvasása közben,hogy teljesen elkalandoztam a képek között, megfeledkezve a szövegről.:D

      Törlés
  3. Nekem is tetszett sorozatban az Egy házasság helyzete, de lehet, a főszereplő pasi sokat dob rajta (a nőre meg már nem is emlékszem, ki volt), de könyvben nem biztos, hogy szívesen olvasnám, meg Hornby akkora lutri nekem, vagy odáig vagyok azért, amit ír, vagy végtelenül unom. De legalább nem egysíkú :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gyorsan végig lehet pörgetni és egyáltalán nem rossz, csak a ffi főszereplő végtelen infantilis volta nekem eléggé élvezhetetlenné tette az olvasást. Imádtam a Pop, csajok, satöbbit, abban is nagyon idegesített a pasi, de a történet jól ellensúlyozta.

      Törlés