2022. augusztus 3., szerda

A júliusi zárás

 Júliusban nem vettem könyvet, az agyam amúgy is rövidzárlatos volt a forróságtól és a zuhanyozáson és a citromos sör-jégkrém kombón kívül nem sok minden érdekelt. A visszatérőt is képes voltam azért megnézni, hogy gondolatban fázhassak egy kicsit.


                                                                    

Hat könyvet olvastam el, örülök, hogy az olvasással zöld ágra vergődtem és már tudok a könyvekre koncentrálni.

Egész jó könyveket olvastam júliusban, mindegyikről szeretnék egy kicsit bővebben írni. A Fehér virágok az, ami abszolút rajongás tárgya lett, annyira, hogy még a könyvtárba se vittem vissza, szeretném még egy kicsit a kanapé tetején nézegetni. E. Lockhart és Rose Tremain ebben a körben nem bűvölt el annyira, de szerettem a könyveiket olvasni, és kipipálhatok még egy új skandináv szerzőt - mostanában tetszenek ezek a szikár prózák és valahogy jólesik méteres hóról olvasni -, Per Pettersont, mi a fenéért tartottam én tőle? Ez a fickó azt gondolja, amit leír, semmi tettetés, pont annyi betűt dob a papírra, amennyit kell, a többit mögé lehet látni.

Az Örökbecsű limlommal egy kicsit kínlódtam. Olyan volt, mint leülni a konyhában beszélgetni egy kávé mellett, ill. hallgatni, ahogy Ulickaja mesél, amit alapvetően nagyon élveztem, de bizonyos témák kevéssé érdekeltek, ill. néhány gondolattól felszaladt a szemöldököm, de hát az író nem azért van, hogy folyton nekünk tetsző mondatokat vessen papírra, ő is ember, saját véleménnyel, világnézettel, rengeteg élménnyel és kb. minden téren többet tud felmutatni, mint én, és nemcsak a koránál fogva, szóval nincs tisztem kritizálni őt.

A többiek júliusa:

Dóri - aki továbbra is leány a gáton, nem tudom, mit szed, de nekem is kell:D

Katacita

Nita

PuPilla



4 megjegyzés:

  1. :D csak kávét!
    A Fehér virágokra kíváncsi lettem, ezt az Ulickaja kötetet pedig nem is láttam eddig 😮

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És mennyit?:D
      Jaj, a Fehér virágok nagyon fog neked tetszeni!
      Pedig nem mai darab az Ulickaja, azt hittem, már olvastad.

      Törlés
    2. Reggel egy négy adagos kotyogósnyi tejeskávéval indítok :D
      Köszi, le fogok akkor csapni rá a könyvtárból!
      Ulickajával úgy vagyok, mint Elif Shafakkal, hogy mindenkinek mondom mennyire jó pedig csak az életművük töredékét olvastam :D

      Törlés
    3. Azta, akkor az nem kis mennyiség!:)
      Attól még ajánlgathatod őket. Nézd úgy, hogy hagytál még felfedeznivalót magadnak.

      Törlés