2016. május 30., hétfő

Május 1:7

Némi csúsztatással sikerült elérni, hogy májusban csak egy beszerzésem legyen - bár az évi 35-ös csúcsom így is veszélyben van -, mert a leakciózott Napkeringőt nem lehetett kihagyni, régóta vártam, hogy olcsóbban hozzájuthassak.

Paula McLain: Napkeringő

Meglepődtem, hogy sikerült hét könyvet elolvasni ebben a hónapban, kevesebbre számítottam.
David Gemmell: Trója – A Villámlás Pajzsa David Gemmell – Stella Gemmell: Trója – Királyok bukása Helen Macdonald: H, mint héja Naomi Novik: Rengeteg Lionel Shriver: Nagytestvér
Andrea Molesini: Nem minden mocsok bécsi Julie Orringer: Légzőgyakorlat fuldoklóknak
Még tartott a Trója-mánia, utána héját neveltem-röptettem Helennel, ebben az édes-bús, szép nyelvezetű történetben, aztán csalódtam egy jó nagyot a Rengetegben. Shriver szokás szerint bevitt egy gyomrost, annak ellenére, ez a könyve nem volt olyan durva, mint a korábbiak. Sajnos a Nem minden mocsok bécsi rohadtul idegesített, de ebben nagy szerepe van a zaklatottságnak meg a rossz híreknek, lehet, hogy egyszer még előveszem, hátha tisztázzuk a dolgot. A hónap meglepetése a Légzőgyakorlat fuldoklóknak volt; a könyvtárból vettem ki, inkább unalomból, mintsem vegytiszta kíváncsiságból, ráadásul majdnem visszavittem anélkül, hogy belenéztem volna. Örülök, hogy rávettem magam az olvasására, mert szuper kis könyv, a novellái nagyobbat ütöttek, mint a Nagytestvér - néztek, mint Rozi a moziban, mi? Pedig így volt.

Jövő héten Könyvhét, remélem, sikerül megállnom a harácsolást.:)

A többiek:
Katacita
PuPilla
Nikkincs
Nita
Dóri

6 megjegyzés:

  1. Azért még messze a 35, megnéztem a polcod. :) Nekem ez a bűvös idén az 50... :)
    A Héja-Rengeteg-Nagy Testvér milyen hasonló színvilág egymás mellett.
    Na, ez tényleg figyelemfelkeltő, hogy nagyobbat ütött Shrivernél az Orringer könyv! :O
    Kettő nálam is várólistás, majd meglátjuk mikor jutok el hozzájuk. :) Összegzésre még nem is jutottam, most a tiétek kapcsán esik le, hogy 30-a van... :D

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy a Héja tetszett, a Rengeteg-es csalódásra számítottam (mmint arra, hogy neked nem fog tetszeni, túl YA-nak tűnt); az viszont tényleg meglepő, hogy a légzőgyakorlatos durvább, mint a Nagytestvér, nem számítottam rá. Az írónőnek a Láthatatlan híd c. regényéről hallottam már, de annyira nem érdekelt, talán ebbe majd belenézek.
    Szerintem sem állsz rossszul a beszerzések tekintetében, még a felénél sem jársz. :)
    Akciós volt a Napkeringő? Eh, erről lemaradtam. Mondjuk már megvan, előrendeltem még októberben, de ilyenkor elgondolkodom, jobb lett volna-e várni...

    VálaszTörlés
  3. Szép ez az arány! :) Légzőgyakorlat fuldoklóknak érdekesnek tűnik, kiveszem a könyvtárból amint elérhető lesz!

    VálaszTörlés
  4. Az az egy beszerzés megérdemelt volt, hisz megvártad akciósan :) A 35 az a tavalyi szám? Szerintem bőven alatt leszel idén, hisz a Könyvhetet sem tervezed be :)
    A H mint Héja engem is érdekel majd, de bízom a könyvtárban, hátha beszerzik. A Nem minden mocsok... nekem is csalódás volt anno, többet/mást vártam tőle. A légzőgyakorlatra meg most már nagyon felcsigáztál, örülök, hogy bezsákmányoltam a könyvtárból, rajta is van a nyári olvasmánylistámon :)

    VálaszTörlés
  5. Mondjuk úgy, hogy Orringer fájóbb emlékeket kapargatott meg, mint a Nagytestvér.

    Pilla: De lesz szülinap, meg karácsony, az kb. tíz könyv, nem sok garázdálkodási lehetőségem marad.:)
    Én a Kata postjánál jöttem rá, hogy ideje megírni.:D

    horsegirl: Nem hiszem, hogy az lett volna a baj, hogy YA (az Orringer is az tkp.), szimplán csak untam.
    A Láthatatlan híd elég rossz az értékelések szerint, ezért is lepődtem meg, hogy a Légzőgyakorlat ennyire tetszett.
    Én direkt vártam. Nem vagyok mániákus spóroló, de ha egyszer lehet, miért ne.

    Dóri: Szerintem tetszeni fog.:)

    Nikkincs: Igen, meg a tavalyelőtti is.
    Jaj, az, hogy nem tervezem be, az egy dolog...
    Ha szeretnéd, kölcsönadom a Héját.:) Neked se jött be a Molesini? Írtál ról? A kereső és az I. világháborús címke nem hozza ki...

    VálaszTörlés
  6. Örülök, hogy közösen bűnöztünk a Napkeringővel. :)
    Érdekes, hogy Orringer jobban bejött, mint Shriver, felveszem a radaromra. :)

    VálaszTörlés