2018. augusztus 19., vasárnap

Új Shirley Jackson magyarul!

Unalmas, ebéd közbeni telefonnyomkodás közben fedeztem fel a hírt, miszerint megjelenik magyarul az általam imádott Shirley Jackson formabontó kísértethistóriás-kísértetházas regénye, a The Haunting of Hill House. A fülszöveget olvasva eszembe jutott, hogy hosszú évekkel ezelőtt láttam a filmfeldolgozását, ne nézzétek meg, bűnrossz.
Örömömben majdnem felugrottam a székből és rögtön megsürgönyöztem Ilwerannak, mit várjon még ebben az évben.


Azon kívül, hogy a Gabónál jön és Bozai Ágota fordítja, még semmit nem tudok a magyar kiadásról, ha valakinek van róla információja, örülnék, ha megírná. Nem érdekel, mennyibe fog kerülni, nekem ez kell.

Ha valaki nem tudja, vagy ne adj' isten, elfelejtette volna: a 2016-os év egyik legjobb olvasmánya volt számomra a Sóbálvány. Ez a nő úgy ijesztget és vált ki az emberből szorongást, hogy semmi ócska, színpadias trükk nincs az eszköztárában, a legelemibb félelmeinkre tapint rá, amikről azt se tudtuk, hogy léteznek. Eddig. Nálunk sajnálatosan ismeretlen szerző, pedig nem jelentéktelen, a The Lottery című novelláját (a Sóbálványban is szerepel A sorsolás címmel) különféle írói kurzusokon oktatják, inspirálta többek között Neil Gaimant, Stephen Kinget, Joanne Harrist és Richard Mathesont is.


10 megjegyzés:

  1. Sose hallottam az írónőről, de most nagyon felcsigáztál!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olvass bele a Sóbálványba, hátha megvan a könyvtárban.:)

      Törlés
  2. De jó hír! Valami magyar fordítások után vágyakozós polcomon fent van ez is (meg szerintem több könyve is), szóval örülök, ráadásul ezer éve nem olvastam jó ijesztgetős regényt, mint amilyen pl. az Ellen Rimbauer vagy akár a Manderley-ház asszonya, és folyton vágyom valami ilyesmire.
    Ugye a filmfeldolgozás az nem az Átok? Mert a fülszöveg kísértetiesen (haha) hasonlít annak a filmnek a sztorijára (Cathrine Zeta-Jones játszott benne talán), és valóban rettenetes.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azokat én is szeretem.:) Az Ellen Rimbauer igen komoly hatással volt nyiladozó elmémre.
      A Bellefleur jutott még eszembe, kicsit hasonló ezekhez, de nem kifejezetten rémisztő emlékeim szerint. Van benne családtag bőrébe kötött dob és asszem éjszakánként hangokat ad ki.:D
      De, az! Borzasztó volt, Lili Taylor totál fogyatékosnak néz ki benne, egyedül a kastély értékelhető abban a filmben.
      Nem mintha az Ellen naplójából jobbat csináltak volna...

      Törlés
    2. Ó, én ezt még általánosban láttam, és akkor rendesen beszartam tőle a moziban, de hát rettenet volt. Szerencsére az Ellen Rimbauereset nem láttam. :D

      Törlés
    3. :D Azt én még videotékából vettem ki, de talán az első félórát néztem meg belőle. Az átok meg otthon porosodik kazettán.

      Törlés
  3. Én is röppentem egyet a székben örömömben amikor írtad :D
    Mondjuk utálom a kísértethistóriákat, de tekintve hogy A sorsolás a legjobb novella amit valaha olvastam (nem csodálom hogy tanítják, ahogy ez a nő feszültséget kelt...), minden kell amit Shirely Jackson írt. Legfeljebb összef*som magam olvasás közben :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem a klasszikus ijesztgetős, azt tudjuk.:) Erről jut eszembe, hogy a Terrort se tudom, miért nevezik horrornak, szerintem egyáltalán nem ijesztő és igencsak sokadlagos szerepet kap benne a tudodmi.

      Törlés
  4. Oké, felveszem a Sóbálványt olvasólistára. :)

    VálaszTörlés