2017. június 2., péntek

A küzdelmes május

Eléggé meglátszik a blogon, hogy non-stop mással kellett foglalkoznom, de mostantól több időm lesz (miután kialudtam magam) és remélhetőleg értelmesen be tudok számolni a nemrég olvasott könyvekről meg egyebekről.
Közben berobbant a nyár is - nem értem azokat az embereket, akik azt akarják, hogy "delegyenmártél", isten ments -, még jó, hogy tegnap vettem 50 faktoros naptejet (pontosabban sprayt), és az SPF 45-ös fényvédőm is megérkezett - kicsit csalódott voltam, amikor kibontottam a csomagot, 50 ml, de olyan picinek tűnik a flakon -, remélem, mindkettő működni fog. A WMN-en megjelent egy kókler cikk a témában, amivel nem lenne baj, ha nem tesztnek hívnák.

Nézzük meg, a buzgó bőrápolás mellett milyen könyveket vettem-olvastam.... hoppá, nem vettem egyet se! Mire nem jó egy idegtépő elfoglaltság! De érdekel néhány antikvár könyv, előfordulhat, hogy becsúszik egy rendelés a közeljövőben, és tegnap már a FSzEK honlapját nézegettem, szóval lehet, hogy a stresszlevezetés és önjutalmazás jegyében megváltoznak a dolgok.
Ráadásul nemsokára Könyvhét! Még be kell hoznom a lemaradást a megjelenések terén, az emlékeim alapján egyelőre a Luna - Újhold tűnik érdemesnek arra, hogy alaposan megvizslassam bevizsgáljam megnézegessem.

Az olvasásban se jeleskedtem (szintén túl ideges voltam hozzá), de csak egy múlt havi elmaradásom van, az áprilisban olvasott Felhőatlaszról még nem írtam.
Na, meg ezekről se:

Jonathan Strahan (szerk.): Az év legjobb science fiction és fantasynovellái 2017 Rose Tremain: Színarany Sarah Waters: A szobalány

Baszki, három könyvet olvastam el. Gyűlölöm a rohadt táblázatokat, elvették az időmet a szépséges szövegektől.
Tavaly óta sikerült függővé válni a Gabo sci-fi - fantasy novelláskötetéről, alig vártam, hogy megjelenjen az új rész, holnap tervezek róla írni. A Színaranyt 2011-ben vásároltam a romantikusan benne felejtett blokk alapján, idén vakmerően beleraktam a VCs-be, jó választás volt, bár nem egy vidám könyv. A szobalány régóta izgatta a fantáziámat (nem úgy, mocskos pernahajderek), és annyira örülök, hogy a Könyvfeszten engedtem a csábításnak és megvettem. Nagyon viktoriánus, izgalmas regény, régen volt, hogy egy regény ennyire meglepett volna, mint ez.

A többiek májusa:
Nita
Pilla (összevont május-június)
Heloise nem írt
almamag se
Nikkincs
Dóri


8 megjegyzés:

  1. Ugyan, 3 könyv tök jó, én is annyit olvastam csak most. :) Ez van, vannak ilyen időszakok, táblázatok, élet.. :D közbeszólnak na.
    A szobalánynak jót tett, hogy megváltoztatták a borítóját.
    A végén azt olvastam, a többiek máGusa. :D :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem az előzővel se volt bajom... ez kicsit félrevezető, mintha inkább a filmre szeretne utalni.
      :DD

      Törlés
  2. De legyen már tél :)))
    *trollkodik*
    (Amúgy épp szarrá égve tartok haza egy hetes fürdőzésből nekem ennyi pont elég volt a nyárból...)
    Most meg csak miattad kíváncsi lettem A szobalányra pedig eddig nem érdekelt... a sci-fi novellásba én is belehuppantam de félretettem ínséges munkába járós hétköznapokra. Amit eddig olvastam belőle az tetszett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Menj a... Északi-sarkra nyaralni!:P
      (Milyen naptejed van neked?)
      Ha szeretnéd, kölcsönadom. Tkp. nem egy veszett nagy durranás, de annyira jólesett olvasni.
      A novellásnak idén sokkal egyenletesebb a színvonala, mint a tavalyinak, tök jók vannak benne.

      Törlés
  3. Majd legközelebb több lesz mint 3 könyv, de ha most volt benne egy ilyen szuper, mint A szobalány, akkor amúgy is az a lényeg. Rájöttem, hogy nekem Sarah Waterstől van itthon egy könyvem angolul (The Night Watch), gondolom ugyanaz a szerző.
    Én csak azt nem szeretném, hogy nagyon feltekerjék a hőmérsékletet, de amúgy szuper a nyár :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, valszleg ugyanaz.:)
      Hát, sajnos nem kívánságlista az időjárás. Nekem ez jobban bejön, mint a -16-20 fok.

      Törlés
  4. Éljen a tavasz és nyár! :D
    A 3 olvasás nem olyan rossz azért, meg na, van ilyen, hogy az embernek nincs ideje olvasni. Reméljük mostantól már kellemesebb elfoglaltságokban fogsz tobzódni. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos de, de ez van.
      Még most jön a neheze, de van egy kis idő szusszanni, meg nem lesz olyan sűrű, mint ez a nyavalyás projekt.

      Törlés