2017. június 21., szerda

Mit ken magára a napallergiás?

Spoiler: alapvetően egy jó naptejet. Nyalánkságként már több mindent.


Az első termék, ami kifejezetten az allergiámra hatott, valószínűleg a Hübner márka Silicea After Sunja volt, csak a terméknév maradt meg bennem, de a márka egy másik cucca nagyon ismerős, ugyanilyen rajzolt kristályok és ilyen betűtípus volt a flakonon. Óriási megkönnyebbülést jelentett használni, annak ellenére, hogy nem érzékeny bőrre kifejlesztett napozó termék volt, a házi gyógynövénygurunk - aki gyógyszerészként dolgozott, majd saját boltot nyitott - mindig felírta a kockás füzetébe és isten tudja, honnan rendelte. Sajnos megszüntették (ennek több, mint tíz éve, 2006-os német fórumokon került szóba utoljára), de addigra már fel voltam szerelkezve az Eucerin 50 faktoros, napallergiásoknak szánt naptejével, amit egy Nők Lapja reklámban láttam meg. Hosszú évekig ezt használtam, azt hittem, ez az allergiások Szent Grálja... Idén szakítottam a hagyománnyal, a Bioderma SPF 50 Kids sprayét vettem meg (szerencsére még volt rá 20% kedvezmény), az összetevőlista sarkallt a változtatásra. Nem vagyok se bőrgyógyász, se hobbi bőrápoló guru, de az INCI ötödik helyén a denaturált alkohol vigyorog, előtte meg az octocrylene - egy öt-hat ezer forintos, nagyon érzékeny bőrűeknek ajánlott naptejtől elvárom, hogy ezek ne legyenek benne, ez ebben a formában parasztvakítás. Ráadásul a két fényvédő egy árkategóriában mozog, egy 5-6000 Ft-os naptejtől elvárom, hogy legalább denat. alkoholt ne tartalmazzon. Nem teszem tiltólistára az Eucerint, mert sokáig megváltást jelentett nyáron, egy hétig védett a napallergia ellen a vízparton - utána már szolid fényben is megjelent, emellett borzalmasan száradt a bőröm, lehet, hogy az alkohol miatt - és még érzelmesen (vagy inkább a biztonság kedvéért) őrzöm a tavalyi flakont, de nagyon reménykedem benne, hogy a Biodermával ki tudom váltani, amelynek sokkal szebb az összetevőlistája és nagyrészt beszívódik, az Eucerinnel ellentétben, amivel a környék teljes bogárpopulációját mindig magamra gyűjtöttem.
Ahogy a képen látható, egy SPF 30-as Bioderma is a kincstár része. Hétköznapi szaladgálásra szereztem be, sokkal jobban beszívódik, mint az ötvenes társa, aminek marad egy kicsi érzete, de egyszer sikerült leégnie a dekoltázsomnak, szóval a párom megörökölte - aki a Spar saját márkás naptejét használta, az INCI első helyén az alkohollal, hörr! -, én meg az ötvenessel nyomulok.
A Sundance Aloe Vera gél vészhelyzetre tartogatott házi fegyver. Az arcomon kívül bárhol jó az ekcémára és kiváló hűsítő.
Jelenleg két arcra való fényvédőm van - a testre valók nem szeretik a sminket -, az egyik a PC legendás Resist fényvédője, SPF 30-cal. Alá kell hidratálni, mert kicsi szárít, de amúgy nagy szerelem... viszont az ára horrorisztikus, úgyhogy nekiálltam másokkal barátkozni, és az A'pieu Pure Block SPF45-re esett a választásom. A PC-szal szemben nem színezett, de ő is könnyen beszívódik, lehet rá sminkelni és a szemkörnyékem se irritálja (annyira örülök, hogy bírja a bőröm a kémiai fényvédőket), eléggé megkönnyebbültem, hogy tesztelés nélkül sikerült jó fényvédőt találni és nem kellett a Krémmánia zsibijére feldobni.
A Yamuna masszázsolaja kicsit kakukktojás, de nekem már összekapcsolódik a fényvédőkkel és vízparti nyaralással. Ha az epilálás miatt kiszáradt bőrömet képes volt megnyugtatni, nagyon remélem, hogy a nyaralás során is segíteni fog, mert mindegyik testápolóm (igen, kettő volt nálam) kudarcot vallott.
A Carmex nekem Az Ajakápoló; korábban mindegyik a kukában landolt, mert szárították a számat, talán ez volt az első, amit teljesen elhasználtam. Eléggé csíp, de a hidratáló hatása miatt elnézem neki, a folyékony matt rúzsokat is kiröhögi, de nem folynak szét tőle. Ha a szám széle kiszárad, azt is pikk-pakk rendbe hozza, korábban hetekig szenvedtem vele.
A dm saját márkás Sundance 50 faktoros ajakápolójának nem tudtam ellenállni - a Carmex csak 15 faktoros -, hiába tudtam, hogy hagyományos stiftes... nos, a régi probléma nem múlt el, nem "javultak meg" az ajkaim, és... igen, szárít. Egyszerűen defektes vagyok, ez van. Van egy 30 faktoros balzsam verziója, azzal is megpróbálkozom, hátha működni fog.



6 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy eddig bevált az A'pieu. :) Érdekes a fényvédős ajakápolók működése, én is azt tapasztalom az enyémen (Lavozon), hogy szárít. Ezért mindig alákenem a sima, kedvenc ajakápolómat, de nem bánnám, ha nem kellene ennyit trükközni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem jó marad a kapcsolatunk.:) Legközelebb rendelek belőle kettőt, olyan kicsi a tubusa.
      Sajnos én a sima ajakápolóknál is ezt tapasztaltam (mind stiftes volt, lehet, ez a gond), a Carmexet kivéve, ami nem olyan kemény állagú. A kedvenc ajakápolód az Alterra, amit nemrég vettél?

      Törlés
    2. Így van, a kamillás Alterrával megtaláltam a számításaimat. Carmexet nem használtam soha, a mentol taszít benne. Egyébként az Alterra is keményebb állagú. Nem tudom, a körömvirágos Alverdét próbáltad-e, az jóval puhább. Hatásában nagyjából ugyanazt tudja, mint az Alterra, annyi, hogy ez sárga, kicsit színez is, nyáron, épp a puhasága miatt, hajlamos megolvadni.

      Törlés
    3. Megértem, eléggé csíp, de ennyit elnézek neki, ha már ő az egyetlen ajakápoló, ami használ.
      Köszi, egyiket se próbáltam (még), egyelőre a Sundance 50-essel harcolok. Ha vékonyan kenem fel, annyira nem vészes a helyzet, szájfény megy fölé (rúzst mostanában nem bírok elviselni), azzal kompatibilis - egyelőre.

      Törlés
  2. Szia!
    Én is mindig ezt a Biodermát használom, és még soha nem égtem le vele, nagyon szeretem! Én az arcomra megvettem a BIODERMA PHOTODERM AKN MAT SPF30/UVA13 KRÉM-et, mivel vízparton utáltam, hogy állandóan fénylik az arcom, de ez szuperül bevált! Igaz sminkelni nem próbáltam rá, de nem zsírosodik tőle a bőröm és az illata is jó.
    Hétköznapokon pedig a MAC BB-jét használom, 35-ös fényvédős, ez elég szokott lenni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez jó hír, bár nálam az allergia lesz nála a "vizsga", ill., hogy a használata mellett kijön-e vagy sem.
      Azt én is utálom, ha fénylik az arcom (van a Biodermának egy fényvédős púdere, de sajnálom rá a pénzt), majd vízpartra is viszek magammal arcra való fényvédőt.:)

      Törlés