2015. december 30., szerda

Mit harácsoltunk össze decemberben?

Abban a hitben éltem, hogy még van pár nap az évből, aztán rádöbbentem, hogy igen, van pár nap - a maival egész pontosan kettő, úgyhogy elkezdhetném gyártani a zárós postokat.

Könyvmolyoknál a december a tobzódás hónapja, a többség ilyenkor fürdik az örömben és az ajándékba kapott könyvekben meg a zabálásban. Az évek során szép hagyománnyá vált a pat-Nita-fezer-vicomte-körrel közös karácsony, amit idén extrán megfűszereztünk (azok az arcok, hihihi:D) azzal, hogy az új, számukra meglepetésnek tartogatott lakásban karácsonyoztunk.
Egyébként nagyon jól viselkedtem, csak az S.-t szereztem be, amit viszont muszáj volt. Annyira be voltam zsongva, hogy előjegyeztem a kiadónál, akik olyan rendesek voltak, hogy a megjelenés utáni engedménnyel (-40%) ide adták - az előrendelésre a szokásos 20% kedvezmény volt.
J. J. Abrams – Doug Dorst: S. Jung Chang: Vadhattyúk Hilde Østby: A vágyakozás enciklopédiája Romain Gary: Lady L. Emmi Itäranta: A teamesternő könyve
Gabriel García Márquez: A szerelemről és más démonokról
Micsoda szépségek és jóságok! A gyönyörű monstrum, a Vadhattyúk pat ajándéka, A vágyakozás enciklopédiája fezeré, Nitától (aki általában a kívánságlista első elemét vadássza le:) a Lady L.-t kaptam, vicomte-tól pedig A teamesternő könyvét és a Szerelemről és más démonokrólt.
(Megvárom, amíg mindenki kikuncogja magát a két utolsó címen.)
Idén már nem szerzek be (és nem kapok) több könyvet. Hogy összesen mennyit sikerült felhalmozni és ezek közül mennyit olvastam el, majd az év végi zárásban (esetleg egy külön postban) kiderül.

Az olvasás terén nem remekeltem - hetet olvastam el, de négy közülük igen rövid -, bár tettem kétségbeesett lépéseket a várólista csökkentése érdekében - annak a tudásnak a birtokában, hogy néhány regény nem szerepelt rajta, különösen vicces az olvassunk-hiperrövid-könyveket-akcióm.
Tan Twan Eng: Az Esti ködök kertje Tersánszky Józsi Jenő: Illatos levélkék Eric-Emmanuel Schmitt: Oszkár és Rózsa mami Mihail Bulgakov: A Mester és Margarita Rainbow Rowell: Fangirl
Eric-Emmanuel Schmitt: Ibrahim úr és a Korán virágai Romain Gary: Lady L.
Ennek a hadműveletnek voltak a  tagjai az Illatos levélkék és az Oszkár és Rózsa mami. Utóbbi annyira tetszett, hogy egy buszút alatt elolvastam az Ibrahim úr és a Korán virágait, valószínűleg őt is egy több könyves postba fogom behajítani. Az esti ködök kertje egyszerre szép és kegyetlen regény, egyébként tavaly karácsonyra kaptam ajándékba.:D A Mester és Margarita... talán az év legnagyobb mumusa volt, vagy két éve tologatom a VCs keretein belül. Az elején nagyon küzdöttem vele - mert abszolút nem volt hozzá kedvem, de túl akartam rajta esni -, aztán megtörtént az áttörés és immár el vagyok ragadtatva.
A hónap (és valószínűleg az év egyik) meglepetése a Fangirl. Hogy rákívántam, hogy miatta beiratkoztam a könyvtárba, ahová munkaidőben kilógtam, és még tetszett is! Nem maradéktalanul, és teljes agyi kapacitással egy erős hármast kapna, de nagyon lemerültek a szellemi tartalékaim, és úgy tapicskoltam benne, mint egy kád meleg vízben.
A Lady L.-lel kicsit csalok, mert még a felénél tartok, de holnap befejezem a 200 oldalas kis szépséget (Park and Bognár Róbert for president). Az S. mellett kész felüdülés olvasni a játékos, csipkelődős stílusú visszaemlékezést, ő a BKV-s olvasmányom, az S. nem igazán szállítás-kompatibilis, könyv nélkül viszont nem lehet utazni, ez tudott.

A többiek:
Katacita
Nita
Pilla
Dóri
Nikkincs

5 megjegyzés:

  1. Karácsony ellenére nagyon visszafogott a decembered. :)
    A Fangirl nekem is bevált a borús napokra, rászoktam arra, hogy nem hiányolom az intellektuális magasságokat a könyvekben, lustul az agyam, de nem érdekel. :D
    Örülök, hogy tetszett A Mester és Margarita, gondoltam, hogy passzolni fog hozzád. :)

    VálaszTörlés
  2. Nem is sok ez a mennyiség, és majdnem csupa ajándék! :) Tök jó!
    Örülök a Mester és Margaritás áttörésnek, jó hír, jövőre nekiveselkedek én is.
    Egyébként miért van, hogy azt hittük többen is, hogy még van pár nap az évből? Olyan hirtelen tör ránk idén a szilveszter o.O :)

    VálaszTörlés
  3. Mivel akkor fedezted fel a Lady L. új kiadását, mikor együtt voltunk, muszáj volt azt adnom. :))
    Egyébként decemberhez képest nagyon visszafogott és ügyes voltál. :)

    VálaszTörlés
  4. Szerintem is visszafogott lett ez a hónapod, egy könyv magadtól magadnak az semmi, a többi meg amúgy is ajándék és mind milyen szépség! :)
    Olvasás terén is tök jól haladtál, ha a vékonyakat daráltak, akkor azokat, de azok is jó élmények tudnak lenni. Azért örülök, hogy a Fangirl bejött, még ha "puhább" aggyal, de akkor is jó volt vele kikapcsolnod :)
    Egyébként én is tökre elszámoltam magam, hogy még mennyi van vissza decemberből, fura, tényleg nem tudom miért alakult most ez így.

    VálaszTörlés
  5. Hogy meg vagyok dicsérgetve, aranyosak vagytok.:)) Volt egy erős kísértés, a Libri 2+1 akciójában (Hotel Florida, Lány a sötétben, és mondjuk a Ragasztó), de ellenálltam azzal a mantrával, hogy "Majd kiveszem őket a könyvtárból".:)

    Katacita: Kellenek az ilyen könyvek is.:)
    Akkor te jobban bíztál bennem, mint én magamban.:D

    Pilla: Csak ne agyalj a M&M-án, elég abszurd könyv, de a sátán mindent megengedhet magának.;) Tényleg nem szabad komolyan venni, meg az értelmezéseken gondolkodni, nagyon sokat elvesz az élvezetből, inkább nevess rajta.
    Ráadásul te angolul olvasod, annyira király vagy.:)

    Nita: de cuki vagy.:)
    Igyekeztem.:)

    Nikkincs: nagyon csudálatosakat kaptam, alig bírtam kivárni a közös karácsonyt - ha nem őket kaptam volna, jövőre mindet beszereztem volna.:D
    Eredetileg az Eleanor és Parkot akartam kivenni, de nem volt benn, úgy voltam vele, ez is jó lesz.
    Sztem egybefolyik az utána következő pár szabadnappal, azért tűnik úgy, mintha több nap lenne ebből az évből.

    VálaszTörlés