2015. december 9., szerda

Próbáljak meg tervezni?

Szerintem ne, de úgy szeretem nézegetni a többiek decemberi listáit, hogy muszáj elnyafognom, az én olvasási helyzetem mennyire reménytelen.
Valamikor november közepén kitaláltam, hogy a közös karácsonyi buli előtt lecsökkentem a várólistám 70 darab könyvre. Aztán olyan jól haladtam, hogy merészen gondolkodtam a 65-ön.
Nem számoltam a sunyi Európás akcióval, de nem ám. Meg az S.-előrendelésemmel. Ez csak három plusz elemet jelent, de ha az embernek két hete van munka mellett három-négy könyv elfogyasztására, akkor kétesélyes helyzetnek nevezzük a jelenséget. Ráadásul elszámoltam magam; tegnap győzedelmesen befejeztem az Illatos levélkéket (93 oldal, és magyar szerző! - mert a magyarok is elég csehül állnak nálam), ma a metrón elolvastam az Oszkár és Rózsa mami (98 oldal - belga, belga!!) felét, és a mellényem a felére apadt, amikor felfedeztem, hogy ezeken kívül még két könyvet kellene szombatig ledarálnom, és nincs több rövidke olvasmányom. Illetve, akad pár, de max. egy fér bele ebbe a pár napba:

Halász Margit: Bergengóc balladák - 172 oldal
Bródy Lili: A Manci - 200 oldal
Joyce Carol Oates: Állatok - 134 oldal (de lelkileg ledarál) 
Christa Wolf: Kasszandra - 228 oldal

Persze, mondhatnátok, mit számít, hogy 70, 71, esetleg 72 könyv, ha egyszer kapok ötöt. Négyet kellene, de egy aljas személy nem átall kettőt ajándékozni nekem. Azt is tudom, ki az, és jobb, ha fél, mert egy ágyban alszik velem. Meg egyébként se számít, mert tök jó könyveket ajándékoznak nekem és különben is, le van szarva a várólista.
Ha már idáig jutok a gondolatmenetben, úgyismindegy-alapon erősen gondolkozom az összes tervlehetőség felrúgásán. De ezt a kettőt azért még szeretném sorra keríteni:
                                                       Mihail Bulgakov: A Mester és Margarita J. J. Abrams – Doug Dorst: S.
A Mester és Margaritát évek óta hurcolom magammal, idén is beválogattam a VCs-be, jóformán könyörgök magamnak, hogy csak még ezt az egyet olvasd el és ne félj már tőle annyira, végülis ez csak egy könyv, és van benne fekete macska, még ha gonosz is. Az S. pedig BKV-intoleráns olvasmány, pokoli lenne, ha egy kanyarnál az összes csicsa melléklet kiszóródna belőle a mocskos padlóra. A könyvtárak bajban lesznek vele, esetleg csak helyben olvasható lesz.

A többiek tervei:
Kata bingózik
Dóri
PuPilla
Nita - aki olyan ügyes volt, hogy teljesítette az őszi terveit


9 megjegyzés:

  1. Hajrá, meglesz az a két könyv hétvégéig ;) A Manci rövidke, újrázás lesz?
    Jaj, az S. - én is azért beszéltem rá magamat, mert könyvtárban úgyse lehet majd kivenni, mert ugye a mellékletek.. :D
    Én két könyv után egy darab időre felrúgom a listámat, mert a könyvtárból - belsős segítséggel :D - több újdonságot is megszereztem.

    VálaszTörlés
  2. a Manci az aranyos könyv, az a 200 oldal csak úgy el fog suhanni. felnézel, aztán már vége is.:)
    a tervekkel dettó így vagyok én is. lelkesen olvasgatom másokéit, de én még két hétre előre se tudok tervezni.

    VálaszTörlés
  3. Szerintem relax! Van elég stressz így is karácsony előtt, nemhogy ezen is pörögj még. Ami belefér belefér, aztán majd jövőre csökken tovább az a szám.
    Én mindig csak azért tervezek, hogy jól felrúgjam őket :) Általában post-itek vannak a határidőnaplómban könyvcímekkel meg áthúzásokkal és nyilazásokkal és hónap végére tök más lesz az eredmény :)
    A Mester és Margaritát már én is nagyon szeretném, de tökre tartok tőle ... hozd meg hozzá a kedvem :)

    VálaszTörlés
  4. Miért félsz A Mester és Margaritától? :) Én már semmire nem emlékszem belőle, csak a macskára, de úgy rémlik, hogy olyan vidám kis könyv. De lehet, hogy tök hülye vagyok és egyáltalán nem az, egyszer el kéne olvasni megint...
    Úgy érzem, az S. megkapja a könyvtárakban majd a piros gerincmatricát, ezt esélytelen lesz kezelni (bár még élőben nem láttam, de remélem, úton van felém!)

    VálaszTörlés
  5. Én nagyon csodálkoztam mert egy Libri boltban járva rögtön az S. került a szemem elé, megtapogattam a lefóliázott tüneményt és vissza is tettem, ám a bolt kellős közepén egy S. ki volt bontva!!!:O vagyis ki lehetett venni a kis tokjából és át lehetett pörgetni a lapokat, a sok kis cucc még!! benne volt én pedig alig akartam letenni. Addig-addig járkáltam, nézelődtem mígnem a pénztárhoz érve-ahol csak 1 db ajándékkártyát akartam venni-azt látom, hogy egy fóliázott S. a kezemben van...

    VálaszTörlés
  6. A várólista csak egy szám! :) Take it easy, egyébként is tök ügyes voltál egész évben, és megérdemled az ajándékokat is ;)
    Az S nekem ma érkezett és totálisan szerelembe vagyok esve (!) vele! Imádom, gyönyörű!
    Mester és Margarita: Ugggyanígy vagyok, mint te... Évek óta megvan, mindenki buzdít, olvassam már, vcs-be is betettem, és mondogatom magamnak, hogy idén még beleférhetne... ehh. :D És titkon én is félek tőle, nem tudom miért.

    VálaszTörlés
  7. Ne próbálj ;) Én pont úgy vagyok a tervekkel mint Nima, másokét tök jó olvasni, de hogy én tervezzek.... minden nap mást akarok épp. Bár tegnap elgondolkodtam azon, mit is kéne olvasnom januárban, de úgysem azt fogom. Most meg nyakig belezuhantam A rizs és a só éveibe, ami ugye nem egy átrohanós olvasmány, hiába vagyok itthon és van időm olvasni, ezt nem lehet gyorsan, szóval borítja a terveket...
    A várólistám elemeit meg már rég nem számolom, csak stresszelném magam vele, azt meg minek...
    Jajjj, tisztára kínzás ez a rengeteg lelkendezés az "S"-ről, én csak karácsonykor kapom kézhez az enyém, de legalább feelinges lesz a fa alatt együtt bontogatni ;)
    Ja, ne féljetek a Mester és Margaritától :) ugyan minden, csak nem vidám :D de remek könyv, és annyira nem nehéz megemészteni ;)

    VálaszTörlés
  8. Az a legjobb terv, ha nem tervezel. :)
    Az S. szerintem sokak karácsonyát le fogja foglalni, lehet még a rokonok elől is páran elbújnak majd olvasni. :)

    VálaszTörlés
  9. Dóri: nem jött össze, de igazából nem is akartam.:) Nem, még nem olvastam a Mancit, meg akkor öngól lett volna, nem csökkent volna a várólista.
    Miket szereztél be?

    Nima: megpróbálom még idén elolvasni, de most még A Mester és Margaritát is pihentetni fogom kicsit, nagyon szét vagyok esve.:D

    Nikkincs: a karácsonyra még gondolni se merek, sztem totális idegösszeomlás lesz.
    Sajna egyelőre nem nagyon tudom meghozni hozzá a kedved.:)

    katacita: talán mert alapmű, kultkönyv meg ilyenek?:P Mondjuk a Holt lelkekkel pont így voltam, ahogy te ezzel.:)

    Pilla: egy jelentékeny szám!:)
    Kinyitottad az S.-t?
    Totemizált alapmű, az az oka. Én talán másodjára raktam bele a VCs-be.:) Ha most nem olvasom el, akkor soha.

    Ilweran: januári tervek? Ugyanmár.:)) Még a 2016-os VCs is a tudatom távoli zugában lebeg. Az tuti, hogy nem rakok bele 24 könyvet, úgyse olvasom el mindet, akkor meg minek...
    Nyugi, jó lesz karácsonykor nézegetni.:) Ha ez megnyugtat, mi megnézegettük, de karácsonynál hamarabb nem fogom olvasni, mert inkompatibilis a BKV-val.

    Nita: a rokonok mehetnek a fenébe, egy könyv sokkal érdekesebb.:P Igen, nem szeretem a karácsonyt.

    VálaszTörlés