2014. szeptember 2., kedd

Gyáva kukac

Ritkán szoktam tipikusan félősnek mondott filmektől, könyvektől begazolni, erre tegnap kétszer megijedek a Jane Eyre-en. Bónusz: ezzel is álmodtam.
Rochester mindjárt bájosan a földre esik

Igen, tudom, hülye vagyok, igen, lehet röhögni.

Egyébként tetszett a film, egy picit zavart a könyvhöz képest gyors tempója, habár még így is 120 perces lett. Gyönyörűek a képek, tulajdonképpen ezért voltam annyira kíváncsi rá. Persze a fodros hálóingben parádézó Fassbender is dobott a képen, jól hozta a sünszívó (copyright by Takaró Undorító Sanyi in Iszony) Rochestert és Mia Wasikowskával is jó párost alkottak, de kicsit röhejes volt, amikor egymás előnytelen megjelenéséről beszélnek. Ott ül két szép ember a ropogó tűznél, se a pofaszakáll, se a hülye frizura - nem is tudom, hogy a Jane Austen-féle huncutkák vagy a Miss Ingramen látott pudliloknik a rosszabbak, a bődületes főkötőkről nem is beszélve - nem csúfítja el őket, és ők csúnyák. Hát, jó.:D

Én emlékszem rosszul, vagy tényleg ennyire komor a könyv is? Nekem nem úgy rémlik, hogy Jane egy karót nyelt, a magánytól megkeseredett és félős nő lenne, és mintha rémlene, hogy Lowoodban volt jó tanár is, nemcsak ütlegelő, szadista állatok. Áá, újra kellene olvasni. Meg angolul is szeretném megismerni.

7 megjegyzés:

  1. Elég komor, bár az én emlékeim is kopnak már :)
    A filmet még nem láttam. De cuki vagy, hogy megijedsz tőle, és hogy be is vallod :D :D <3

    VálaszTörlés
  2. Szerintem is kicsit komor a könyv, én pont ezért szeretem. De J.E. inkább bátor és tettrekész, bár vannak igen nagy baromságai, de ezt betudom az adott kornak :)
    Ezt a verziót nem láttam, csak a régit, amiben Charlotte Gainsborough a csaj, na abban tényleg nem valami szépek a főhőseink :) De elég kicsi koromban láttam, és rettegtem az őrült nőtől a padláson, és tuti, hogy voltak rémálmaim is vele :)))

    VálaszTörlés
  3. Pilla: azért írtam, hogy "ennyire", hogy olyan mértékben, mint a film?:) Még jó, hogy néha kisütött a nap, különben totál depresszív lett volna.:D
    Attól függ, kinek mi a félelmetes, anno pl. egy King-könyvtől se féltem. A másik film, amitől megijedtem, a Fekete hattyú volt.:D

    katacita: én is szeretem, bár rég olvastam.:)
    Ja, de az a regény valóságának megfelel. Itt Bertha egy belső szobában lakik a Rochesteré mellett, az ajtó egy faliszőnyeggel van letakarva. Vajon miért nem hagyták meg a padlást?

    VálaszTörlés
  4. A könyv az egyik kedvencem és ezt a filmet is nagyon szerettem! Az ijedtséggel nem vagy egyedül, mi moziban láttunk és ott ugrottam először egy picit a székben, amikor lefejelte a kislány JE az ajtót, mondjuk ilyen részre nem emlékszem a könyvben :) Fassbendert alapból imádom, és oké, hogy egy jóképű Rochester volt, de szerintem jól hozta a szerepét. A leghűbb feldolgozás szerintem a BBC négyrészese, azt láttad már? Azt is nagyon szeretem, bár nekem JE jöhet bárhogyan :)

    VálaszTörlés
  5. Én akkor rezzentem össze először, amikor a kandallóból kicsap a hamu, másodszor meg amikor hirtelen felrepül egy madár.:D
    Nem, nem láttam.

    VálaszTörlés
  6. Ja, bocsi, látod szövegértelmezési gondjaim vannak mostanában *fejetlehajt* :/ :)
    Jó hogy mondod a Fekete hattyút, régóta meg szeretném nézni.

    VálaszTörlés
  7. Majd mondd el, hogy tetszett, ha odáig jutsz.:)

    VálaszTörlés