2014. május 13., kedd

Fecnik 5.

Annyira kitört rajtam az introvertáltság, hogy még bejegyzést sincs kedvem írni, úgyhogy kirakom ezt a régóta hízó piszkozatot. Jesszus, néhány könyv még tavalyi.:D


Alma H. Bond: Ki ölte meg Virginia Woolfot?
Mivel nem értek a pszichológiához és csak három könyvet olvastam Ginny nénitől, vajmi kevés okosat tudok mondani a könyvvel kapcsolatban. Tetszett, hogy Bond mindössze hipotéziseket állít fel bizonyos témákkal kapcsolatban és hogy a művein keresztül próbálja értelmezni az írónő viselkedését, lelki alkatát és öngyilkosságát. Itt-ott színpadiasnak éreztem a stílusát, és eleve a címet, továbbá a magyar kiadásnak nem ártott volna még egy átfésülés, de ezekkel együtt is pozitív az olvasmányélményem.



Charles Dickens: Karácsonyi ének
Nem vagyok híve az olvasmányok aktuális helyzettel való összehangolásának, de a Karácsonyi ének is olyan könyv, amit egyszer illik elolvasni, ráadásul rövid és nem is rossz. Nem fogom minden évben újraolvasni és nem lesz a kedvencem, de elnyammogtam rajta.





Finy Petra: A fűszerkatona
A Molyon láttam meg Szegedi Katalin egyik, a mesekönyvhöz készült illusztrációját (itt többet is megnézhettek) és ment a parancs az agyamnak: kell. Legnagyobb meglepetésemre PuPillától megkaptam karácsonyra ezt a gyönyörűséget, rögtön el is olvastam. Hét földrész meséi szerepelnek a kötetben, van köztük szép, szomorú és vidám is. Hahh, kell az összes ilyen mesekönyv nekem!




George R.R. Martin - Jonathan Roberts: The Lands of Ice and Fire
A kedves egyik karácsonyi ajándéka, esküszöm, hogy nem voltam tudatában az ISBN-számnak! Karácsony környékén "elolvastuk" ezeket a szép, nagy térképeket, ahogy elnézem, az összes fontosabb helyszín kapott egy-egy térképet.






Carlos Ruiz Zafón: The Rose of Fire
Na, ez már idei olvasmány.:) Pár oldalas, Zafón-hangulatú mese, tovább fokozta az újraolvasás vágyát. Az Amazonról ingyér le lehet tőteni.







Ljudmila Ulickaja: Történetek állatokról és emberekről
Avagy nagyon emberi viselkedést mutató állatokról. Jobban tetszett a második kötetnél, kevésbé találtam sötétnek a hangulatát... meg, khm, jobban szeretem az állatokat, az tény. Az első mese eszembe juttatta az egyik gyerekkoromban látott mesét, az volt a címe, hogy Téli mese.





Ljudmila Ulickaja: Történetek gyerekekről és felnőttekről
Inkább életképek voltak számomra, mint mesék. Jellegzetes, orosz életképek, olyan áttetsző szomorúság szövi át, ami Ulickaja sajátja, ha mesét ír, ha regényt.







Ursula Jones - Sarah Gibb: A királykisasszony, akinek nem volt birodalma
Első látásra beleszerettem. A rajzok gyönyörűek, a mese nem bugyuta, és még humora is van. A Könyvfeszten alig bírtam megállni, hogy ne vegyem meg.






Kieg. megj.: a blogspot megint nem engedi kirakni az összes címkét, így a kiadókat kénytelen voltam lehagyni.

5 megjegyzés:

  1. Uhh ingyen Zafón mese? Kell :)

    VálaszTörlés
  2. Asszem Dickensre az életben nem veszem rá magam... Pedig Tudatos Olvasó Nőként illene legalább egy regényét elolvasni.
    Ha ilyen jókat mondasz erről az Urusla Jones könyvről, a végén még elolvasom A Szépség és a Szörnyeteget :)

    VálaszTörlés
  3. A Zafónra én is felfigyeltem :) Le is töltöm a Kindle-re, mert már elvonási tüneteim vannak. Mikor jön már az új?

    VálaszTörlés
  4. :D Olyan könyvet választottam a listádról, amivel úgy lehettél, hogy á, ezt úgyse veszi senki, de azért vágysz rá :) :) Örülök, hogy szeretted! :)

    VálaszTörlés
  5. theodora: aha.:)

    katacita: hehh, nekem otthon megvan az Ódon ritkaságok boltja és a Kis Dorrit. Fogalmam sincs, mikor olvasom el őket.
    Ó, szerintem nézz bele, nagyon cukik és nem bugyuták a mesék. Nekem és Nokedlinek (aki a molyon most almamag) jobban tetszett a királykisasszonyos, de mindegyik szép és jó. Az Aranyhajat még nem olvastam.

    zakkant: elnézve az Ulpius felhozatalát kb. soha:/

    PuPilla: pontosan.:)) De nem várom el, hogy valaki mesekönyvet ajándékozzon, meg egyáltalán.

    VálaszTörlés