2013. szeptember 14., szombat

A freeblog végső halála

Tiszta röhej, mennyire széthullik körülöttem minden, és akkor még a virtuális világ is. Úgy tűnik, a freeblog végleg megadta magát az enyészetnek, engem bár be se enged. Néhány bejegyzést régebben lementettem, de bevallom, semmi kedvem a több ezer vacakot a google emlékezetéből előkotorni és ide felapplikálni. Mert csak a könyves bejegyzésekből is több száz van (ezer felett volt a bejegyzések száma, a kommenteké meg kilencezer felett), a csacsogósakból meg az egyebekből még több. És a kommenteket nem tudom áthozni, szóval kb. értelmetlennek érzem, hogy nekiálljak ennek a nagy munkának. Pláne, hogy mindig megállapítom, milyen rosszul írtam.:)
Azt szeretném, ha egy az egyben át tudnám tölteni ide az egészet, kb. három kattintással, igen, lusta vagyok.

A többiek:
Joey
PuPilla és a hasznos instrukciók

UPDATE (21:01-kor): Hűűűű, ez kegyetlen. Hatvanhat bejegyzést mentettem el ide, aztán a blogspot háromszor igazoltatott, miszerint nem vagyok robot. Féltem, hogy kicsuk a saját oldalamról, ezért áttértem a Wordre. Az Olvasmánylista c. oldal alapján haladok, most fejeztem be a "D" betűt. Orcátlanul kevés az ebbe a blogba írt bejegyzés.
Két postot csak úgy találtam meg, ha az adott hónapra kerestem rá (pl. "2010 november Amadea"), mert Chris Moore egyik könyvénél csak a megosztás opciót kínálta fel a Google, a Bűbájos Maryt pedig egyszerűen nem találta.
Amikor így keresgéltem, láttam a többi postot is, a verseket, idézeteket, képeket, körkérdéseket, listákat, megjelenéseket, borítókat, és még sok mindent. Meg persze a rengeteg kommentet. Ha nagyon precíz lennék, ezeket is lementeném, de hiába bírom nagyon jól a favágómunkát (kivéve, ha szingularitással kapcsolatban kell tárgymutatózni), erre már nem vagyok hajlandó. Egyrészt túl macerás, másrészt én előre szeretek nézni, sokszor érzem úgy, hogy az elmúlt dolgok lesúlyoznak, érzem az avas ízüket a számban, a poros szagukat. Mert elmúlt. És ami elmúlt, magunk mögött kell hagyni, legalábbis nekem, ráadásul túl jó a memóriám. Nem szeretek arra emlékezni, mennyire indulatos voltam annakidején, milyen rondán beszéltem (most is elég cifrán tudok káromkodni, de már nem fűzök öt szitkot egy mondatba - egy nyolcszavas mondatba), és emlékszem, melyik postnál támadtak meg trollok, az se volt egy pepsi érzés.
Ugyanakkor nem akarok mindent veszni hagyni, a Dennis Lehane könyveiről írt postokat, A Manderley-ház asszonyáét, azt a tényt, hogy 2007-ben olvastam Az időutazó feleségét és Juen ajánlotta kommentben. Rövid időn belül elmentem a Szandiba és 10% kedvezménnyel megvettem, aztán rögtön elolvastam, azóta is hálás vagyok az ajánlásért. És ugye, mennyire máshogy csináltam akkor a dolgokat? Nem voltam tisztában minden friss megjelenéssel. Nem vettem regiment könyvet, és nem szankcionáltam magam, nem tornyoztam fel több kupacnyi olvasatlan kötetet. Nagyon máshogy írtam (szerintem bődületesen rosszul:D) 2006-ban, amikor elkezdtem blogolni, és most, 2013-ban. Már el is felejtettem, hogy anno egy kis fülszövegszerűséggel kezdtem a postot, amelyben az utolsó mondat pontpontponttal ért véget, utána jött a véleményem. De a mai napig egy tetszetős idézet díszeleg a bejegyzés legelején (kivéve, amikor nem találok érdekes mondatot vagy párbeszédet, vagy nincs hozzá kedvem) és a végére leírom néhány adatát.
Valamiért a blog... szellemiségét is másnak érzem, mint egykor. Régen annyira lelkes voltam, talán így lehet pontosan megfogalmazni. Most is nagyon szeretem a blogomat, de már máshogy viszonyulok hozzá. Kevésbé vagyok intenzív, hebrencs, nyitott. Váá, egyszer szeretnék olyat csinálni, hogy újraolvasom egy régi könyvem (mondjuk pont Az időutazó feleségét, már évek óta érik, csak hát annyi könyv van...), és egy postba rakom az új és régi irományom róla. Markáns lesz a különbség, az biztos.
Juj, és mennyi szart elolvastam... tök ciki, de Coelhótól nem egy izét olvastam, rengeteg Koontz, Jackie Collins díszeleg a listán. Nem szégyellem őket, mert akkor erre volt szükségem, és néha szükség van a rossz könyvekre (amiket akkor egyáltalán nem éreztem rossznak), de néha kicsit verem a falba a fejem, hogy ha anno kicsit tudatosabb vagyok, mennyiv... igen, mennyivel előrébb lennék most. Megtaláltam egy régi listát, amin híres művek vannak, olyanok, amiket halálunk előtt illene elolvasni. Hát, szégyen, milyen keveset olvastam el azóta:D


19 megjegyzés:

  1. Igen, én is ledöbbentem, hogy be sem enged már... Hát, mondjuk várható volt ez az egész. És én is lusta vagyok visszakeresni mindent, de szerencsére azért már lementettem, amit szerettem volna...

    VálaszTörlés
  2. Most köszönhetem meg Timi mániás (több hétig tartó) munkáját, amivel áthozott minden bejegyzést szép egyenként, cakumpakk. Persze, mint kiderült, ez sem volt mindenre megoldás, a gugli (érzékelve, hogy ugyanaz a szöveg máshol már fenn van) a régebbi bejegyzések nagy részét azóta se látja (a blogba illesztett saját keresőjén se...). Nagyon sajnálom a régijeid, ha neked lennék, azért egy válogatást összeszemeznék belőle - könyveseket és csacsogásokat vegyest :)

    VálaszTörlés
  3. Miért nem vagyok meglepve? A könyves blogomat nem siratom, és a posztod olvasása után órákig le sem esett, hogy volt egy énblogom, ami rengeteg,számomra fontos dolgot tartalmazott, pl az olasz Erasmus-félévemet. Majdnem elbőgtem magam.

    (Még jó, hogy létezik olyan, hogy tárolt változat, legalább megvan a délutáni programom.)

    Egyébként kizárt, hogy rosszul írtál, már akkor is olvastalak, és szerettem a blogod :)

    VálaszTörlés
  4. Zenka: hát, azért azt reméltem, hogy ha nem is újulnak meg, a régi tartalmak megmaradnak valahogy, de ezek szerint naiv vagyok...
    Örülök, hogy pl. a "Jace mondani akar valamit" megmenekült az enyészettől.:)

    shizoo: az brutál munka lehetett.:)
    Mindent nem tudok megmenteni, mert nem emlékszem a címükre, meg egyáltalán semmire. A könyvesek közül az Olvasmánylista segítségével délután lementettem az A betűsöket.

    katacita: uhh:S Sikerült mindent megtalálni?
    Köszi:*

    VálaszTörlés
  5. Igen, jövök én is cáfolni, Amadea, sose írtál rosszul! :)
    Sajnálom, hogy sok elveszik így neked :( próbálj esetlen az archívumra rákeresni havonként, akkor ahhoz nem kell emlékezned a címekre!

    VálaszTörlés
  6. na, meg voltál nyitva egy ideig,így csak most látom, hogy frissítettél közben, és rájöttél a hónap rákeresésre is :)
    Húú, de rég olvastad az időutazót, ez is már ilyen "blogtörténekem-szagú" :)
    Ments mindent, amit fontosnak érzel.
    A régi-új bejegyzés kombit támogatom, nagyon érdekes lenne. :)

    VálaszTörlés
  7. Köszi:))
    Oké, remélem, el is jutok odáig, hogy újra elolvassam Niffeneggert.
    Jaj, nem, mindent képtelen vagyok átmenteni, brrr.

    VálaszTörlés
  8. Hasonlókon megyek át, tegnap csináltam mentéseket. Az L betűig jutottam (én csak sorozatokról írtam a freeblogon), de azt hittem, leszakad a karom.:D És már rólam is azt hitte a blogspot, hogy robot vagyok :(

    VálaszTörlés
  9. Igazad van, előre kell nézni, de azért magadnak mentsd le amit csak tudsz (még ha nem is rakod ki ide) mert az nagyon rossz, amikor évek múltán eszedbe jut, hogy de jó lenne ha meglenne ezmegaz, és nincs... Nekem gépváltásnál vesztek el cuccaim, és van ami nagyon kéme most, pl. a Saját szobáról írt egyetemi dolgozatom :D
    De jó ötlet a régi-új poszt, csak kár hogy erre senkinek nincs ideje mostanában :s
    Ja, amikor áttöltögettem a cuccainkat, engem is minden nap robotnak nézett a blogger. Asszem húsz vagy harminc bejegyzés után automatikusan gyanús leszel...

    VálaszTörlés
  10. Pupillánál írtam, hogy van egy kedves ex-freeblogos srác, aki szívesen segít.
    Pazzo (http://pazzo.hu/), aki ha elkülditek neki a freeblog export fájlt, megcsinálja belőle a Wordpressre olvashatót. Oda fel tudjátok tenni simán, kommentekkel együtt, aztán vagy ott hagyjátok vagy átmentitek valahogy blogspotra (az már rajtatok múlik, hogy kerestek automatikus megoldást vagy kézzel csináljátok:)

    VálaszTörlés
  11. sajtosrolo: én már attól féltem, hogy kizár a saját adminomból:D

    Ilweran: arra se emlékszem, hogy miket írtam:D

    Lobo: köszi.:)

    VálaszTörlés
  12. Na, pont most akartam tolmácsolni amit Lobo írt, de látom már eljutott az infó :)

    VálaszTörlés
  13. Ááá, de jó az a kép a fejlécben :D

    VálaszTörlés
  14. PuPilla: igen, de értékelem a segítő szándékot.:))

    ilweran: amikor megláttam, tudtam, hogy ez kell:D

    VálaszTörlés
  15. Imádom én is a fejlécképet :D

    VálaszTörlés
  16. Örülök.:) Vigyed, ha szeretnéd.

    VálaszTörlés
  17. Megjegyzem: régen se írtál rosszul, legfeljebb kicsit másként :)
    És még arra is emlékszem, melyik posztodat olvastam először: egy Sophie Kinsella könyv volt (a Tudsz titkot tartani? című, ha igaz), aminél leírtad, hogy sikerült szétszedned a dohányzóasztalt vagy mit, amit aztán töredelmesen bevallottál anyukádnak. Nagyon röhögtem azon a bejegyzésen :) S azóta figyelem a blogod :)

    VálaszTörlés
  18. Hú, az se most volt.:) A macskára akartam fogni, m kiesett valami csavar, de aztán hősiesen bemásztam alá és megszereltem:D

    VálaszTörlés
  19. Hát nem :D Nem emlékszem már pontyosan, mikor léptem a zugolvasók táborába, de talán 2008 őszén... vagy még előbb? Fogalmam se nincsen már.

    VálaszTörlés