2013. szeptember 16., hétfő

Hétfői szösz

Eltelt néhány nap, a Molyon alapvető, tektonikus változások mennek végbe, de, ha kevesebb taggal is, megy tovább az oldal, ahogy borítékolni lehetett.
Ma nézegettem a régi karcaimat, és ugyanaz történt, ahogy régen a blogon is: egyre jobban visszahúzódtam magamba, még az is eszembe jutott, milyen idegesítőnek találnám ezt a csajt, ha nem én lennék. Persze, így is idegesítőnek találtam magam, de magamhoz szigorúbban viszonyulok, mint másokhoz.

Joey újra elkezdett blogolni (és cinnamon is!), aminek sokan megörültünk. Hiába mondják, hogy a blogszféra nem igazi közösség, nem értek vele egyet. Tény, hogy nem olyan pörgős a kommunikáció, mint a fb-on, molyon, twitteren vagy bármely közösségi oldalon, de nekem ebből származott az a problémám, hogy órákig alig csináltam valamit, nyomogattam a frisst, és ennyi, nem írtam postot, nem olvastam se könyvet, se cikkeket. Most ez a kataklizmaszerű balhé valamennyiünket leszakított erről a szerről - legalábbis így látom a megélénkült kommentforgalom alapján -, és nemcsak a Moly újul meg ebben-abban, hanem a mi közösségünk is újjászületik. És ez jó, illetve én jól érzem magam így, elszöszölök a blogokkal, állandóan írok, másokat olvasok, beszélgetek, sablont bütykölök, ötleteim vannak.
PuPilla a fentebb linkelt postban jól megfogalmazta a dolgot:
"Igen, amúgy én is most végre azt csinálom, mint régen, végigmegyek a blogokon, beszélgetünk stb, sokkal kevesebb a "fehér zaj", a felesleges cuccok, amiknek az átpörgetésével ment el az idő esténként... Most viszont értelmes dolgokat olvasok, és jobban érzem így magam, tényéleg egy felüdülés és felpezsdülés.

Joey, igen, nekem is előjött, hogy basszus, annyi hülyeséget meg frisset elolvasunk néha, holott a kedvenc szerzőinktől is itt csücsülnek olvasatlanok :)"

Jobban érzem magam és örülök. Hozzám jobban illik ez a laza kapcsolódás, nem szeretem magam körül a sok embert, előfordult, hogy többen felingereltek és agresszíven nyomkodtam a szűrést, vagyis több stresszt okozott a frissnézegetés, mint kikapcsolódást. Nem fogom magam törölni, csak finoman leszek jelen. Más közösségi oldalon meg egyáltalán nem. Mindig a blogon lehetett követni, éppen mit művelek, aki kíváncsi rám, úgyis megtalál, akinek meg elég a pár hozzászólás és az olvasások jelölése, azt ilyen mennyiségben úgyis idegesíteném.:D

Vicces, hogy mennyire egymásra reagálunk, mondjuk Zenkának más kapcsán jutott eszébe a takarítás, nekem a freeblogról. Bővebben itt, az update-ben írtam róla. Sokakkal ellentétben nem szeretem visszaolvasni magam, pl. az összes naplóm is megvan, de sose lapozgatom őket. Elveszhet kb. hat év szómenése, ha nem mentem le valahova? Azt hihetnénk, hogy pánikban török ki, de nem. A blog én vagyok, én írom őt, nem én függök tőle. Azért jó ezt tudni, ha esetleg a blogspot is meg akarna halni.:D


22 megjegyzés:

  1. Ez egy jó szösz lett, kösz az idézést. Moly-botrány ide vagy oda, ezelőtt nem sokkal is terveztem változást, vagy legalábbis éreztem az igényét, mert tényleg csak egy szer volt már, az esti fris-ledolgozás (milyen abszurd, szinte munkaszerű), most pedig, hogy a lényeges bagázs egyszerűen nincs is már ott (hogy a többi elvi bajomról nem is szóljak), semmi kedvem ott lebzselni (csak mentegetem a freeblog bejegyzéseket - mert veled ellentétben nekem hiányoznának :D alig van pár poszt, amit kihagyok, és olyan jó visszaolvasni a kommentjeinket is régről :)))
    Na és ez köszönt most vissza, érzem a levegőben :) A kommentelgetés oda-vissza, a reagálások, az hogy valóban nézzük mit ír a másik, mit fog olvasni, mit ajánl, visszatért némi titokzatosság is, és ez jó (pedig nem vagyok pasiból, de érdeklődésem felkeltéséhez mégiscsak kell a "szoknyalibbentés" na :D)

    csóközön :***

    VálaszTörlés
  2. Köszi és szívesen.:)
    Bennem csak a kényszer volt meg, de a megvalósítás elmaradt...
    Ez így van.:)) A blogok igenis jók.
    Szoknyalibbentés:DD

    VálaszTörlés
  3. A blog én vagyok, én írom őt, nem én függök tőle. - ez mennyire igaz :) Én mondjuk téged először olvastalak (aztán jött a moly jó pár évvel később), de például PuPillát a moly-ról ismertem meg. Most, hogy nem molyolok annyit (sosem tettem, csak polcokat vezettem és fél havonta karcoltam) attól még az összes könyves bloggert követem feliratkozottként és mindig mindenkit elolvasok ha van időm és valahogy ez jobb, mint lógni egy portálon és ettől függeni.

    VálaszTörlés
  4. Mindenannyiótokkal egyetértek. Az nem titok, hogy hamarosan eltűnik a molyos profilom, de nem bánom. Legalább leszokom arról, hogy a népszerű karcokat megnézzem és magamban sikítozzam, mert főleg cukisággal meg egymás megajándékozásával van teli. Valahogy úgy érzem, ez az ajándékozósdi olyan lett, mint a Valentin-nap: csak akkor vagyok valaki, ha megajándékoznak és én is megajándékozok valakit, aztán mutogathatjuk, hogy: juj, könyvet, csokit meg 4 filter teát kaptam. Mintha utóbbi kettő annyira luxusjószág lenne...
    A lényeg a lényeg: amikor letettem a lantot, és egyszer csak elkezdett hiányozni, rájöttem, hogy a saját kis szemétdombom hiányzott, a vers- és képkeresés öröme, hogy firkálhatok egy-egy könyvről, amit talán valaki éppen ezért elolvas. Így van: a blogok világa nem holt tér, csak lassabb a kommunikáció. De nem árt egy kis lassúság, nem?

    VálaszTörlés
  5. Én meg itt majdnem bőgök, hogy be vagyok linkelve, meg örültök nekem (éppen önértékelésileg a padlón vagyok), meg jelez a telefonom napjában többször szinte, hogy új komment érkezett blogra, és tökjól esik. :) Újra kedvem támadt írni, és szintén ötletekre fáj a fogam, ahogy neked is. Ehhez viszont az kellett, hogy ti is felfrissüljetek. Azért nekem egy kicsit hiányoztak a bejegyzéseitek, alig volt mit olvasgatni.
    A sok frissnek a molyon sosem láttam értelmét, sosem néztem őket, csak néha ebéd közben, ha elkapott az unalom. Alapvetően nekem egy színes-szagos statisztika csak a moly, arra meg tényleg jó.
    Ne tessék visszahúzódni, tessék sziporkázni olyan Amadeás módra! Ha ehhez az kell, hogy nincs moly, akkor felírom neked az anti-moly tablettát. :D

    VálaszTörlés
  6. Zakkant, bizony, mi ott ismerkedtünk össze! Szerintem veled taliztam először onnan :)

    Andiamo, én azon akadtam ki nemrégiben, hogy van valami havonta ajándékozós esemény is (vagy kihívás, tököm tudja már :D)... havonta...merthogy karácsonykor csináltunk egyet, hát az más, de így... na mindegy.
    Nekem bejön a lassulás. :)

    Joeymano, ne bőőőgj :) Nekem is zsizseg az agyam most, és szeretnék körbeposztokat megint :) (persze no pressure, just for fun :))
    Színes-szagos statisztika, ez marhajó. Lehet hogy annak megtartom, még nem döntöttem. De a polcaimat már ajándékozgatom, kihívásomat szintén továbbadtam, kihívásokról lejelentkezem, és kedvem támad ilyeneket üvölteni közben a lakás levegőjébe, hogy FREEDOM, freedoooooom! :D (hülye vagyok-e? :D)

    VálaszTörlés
  7. Annyira örülök, jó olvasni a bejegyzéseket, lelkes véleményeket a blogolásról, nosztalgiázást.:) (Én már régebben leszoktam a molyról, de a blogok-kommentek valóban hiányoztak, és legjobban a freeblog halála érintett, a moly már kevésbé.)

    VálaszTörlés
  8. Copypastelhetem az új blogomra? :-D
    ( a copypaste csak vicc volt, de a blog nem, viszont az enyém nem csak könyves lesz, hanem olyan mindenféle)

    (@Light)

    VálaszTörlés
  9. Én is most jöttem rá, hogy mennyi időt töltöttem a molyon, ahelyett - ahogy Ti is írtátok -, hogy olvastam volna. Most a reggelem úgy indul, hogy a kávé mellett szépen körbenézek, hogy ki mit írt a saját blogján és rájöttem, hogy ennyi épp elég is, + legalább meglepetésként érnek az olvasások :)

    VálaszTörlés
  10. Na a végén még kiderül, hogy ez a molyos hülyeség milyen inspiráló volt mindannyiunk számára. (Nekem mindenképp.)
    Én azért azt sem hagyom ott, de jobban rá fogok feküdni a blognézegetésre meg írásra is.

    VálaszTörlés
  11. zakkant: én is sok jó embert ismertem a molyról (köztük a pasimat).
    Én is így vagyok vele, meg inkább a blogos kommenteket olvasom, a beszélgetéseket.

    Andiamo: annyiféle ajándékozás van, nekem ennek a felfogása magas... persze, csinálja, akinek jólesik, de én idegenkedem tőle, még a karácsonyiban se vettem részt.
    Pont ez mondom, az azonnali reagálás nekem semmi teret nem hagy, az MSN-t meg a chatet is ezért utálom, teljesen kimerít és nem hagy másra időt.

    Joeymano: jaajjj, ne bőgj!:) Kicsit Messiás-szaga lett a visszatértednek, mint egy visszaigazolás, hogy igen, jó lesz, amit elkezdtünk.:)
    Színes-szagos statisztika, ez jó.:)
    :D A korábbiakhoz képest húzódtam vissza, de most a molyra értettem, régen naponta akár több karcot is írtam, most meg hónapok óta nem, és egyáltalán nem hiányzik.

    sajtosrolo: :))

    Light: ha akarod:))
    Majd figyellek.

    VálaszTörlés
  12. Nikkincs: én is ezt csinálom.:) A molyt is megnyitom, de nem azt nyüstölöm állandóan.

    katacita: asszem, nem kevesen vagyunk így vele.
    Én se hagyom ott, sajnálnám a tartalmaimat és a levelezéseim.

    VálaszTörlés
  13. PuPilla, mi is a Molyon ismerkedtünk meg, ahogy jó pár másik emberkével, de megfigyelted, hogy ott jó ideje már alig beszélünk?

    Ja, hogy ezek már havonta ajándékozzák egymást? Ez rosszabb, mint a Valentin-nap.

    Inkább olvassunk rendes könyvet, mint a sok cukiságot meg ajándékot kaptam karcokat.

    VálaszTörlés
  14. Hát eddig eléggé kezdetleges, de ha minden úgy akarja, ma este megírom az első normális posztot :-)

    VálaszTörlés
  15. látom a teafilter másnak is feltűnt:D
    azoktól már sírtam a vége felé :D

    VálaszTörlés
  16. Szeee, ne is mondd!
    Nekem is küldtek már ajándékba teát is és én is küldtem másoknak is, de nem kürtöltük világgá és nem mutogattuk hetente. Tisztára, mint az oviban.

    VálaszTörlés
  17. Andiamo, igen, így van. :) Sok mindenki el is tünedezett már korábban is, te is inkább csak adatbázisnak használod már egy ideje. Én még dévánkozom, hogy töröljem-e magam, vagy tartsam meg passzívnak/ahogy Joey mondta színes-szagos adatbázisnak... hmm. De hogy aktív nem leszek, az fix, egy életre elvették a kedvem még a képes karcolástól is, pedig abban úgy szerettem kiélni magam...
    Na mindegy, hagyjuk az egészet, mert csak felhúzom magam :D

    Amadea, igen, én is küldtem már teát, de nem kell tőle hanyatt vágódni :D

    VálaszTörlés
  18. Én ezt részben megértem, valaki örül az ajándéknak, de nem muszáj tételesen felsorolni, mi van a csomagban.:)) Éljen a szűrés gomb, továbbra is.
    Pilla, szerintem tartsd meg adatbázisnak.
    Sajnálom, hogy elvették a kedvet a képes karcolástól, emlékszel, mennyi volt.:)

    Nem vágódom hanyatt a teától, hanem megiszom.:D

    VálaszTörlés
  19. igen, talán tényleg a mutogatás a leggázabb az egészben.
    volt a múlt heti Nők Lapja újságban egy cikk a "nárcizmus koráról", erről a magamutogatásról - na, az pont erről szólt.
    meg hogy azért akarja az ember minden kis hülyeséggel felhívni magára a figyelmet (pl. ilyenek posztolásával), mert különben azt érzi (ami ált. úgy is van), hogy brutálisan unalmas :D

    VálaszTörlés
  20. én már csak annyit mondok: pacsiii, egyetértés és üdvrivalgás (és olvasás)! :)

    VálaszTörlés
  21. szeee: hááát, könnyen lehet, hogy másnak én unalmas vagyok (jaaaj, kötött pulcsis, barna hajú kis egérke, aki olvas), de sose unatkozom:D

    andalgócia: :))

    VálaszTörlés
  22. Am: nem másnak unalmasak (bár az is lehet), hanem ha mélyen magukba néznek, akkor maguknak.

    én idejét sem tudom mikor unatkoztam egy jót utoljára :D

    VálaszTörlés